زمانی که قیمت لوازم یدکی تجهیزات پزشکی بیشتر از قیمت خود دستگاه می‌شود

۱۴اردیبهشت،

به گفته رئیس انجمن رادیولوژی ایران، قیمت یک دستگاه سی تی اسکن چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که قیمت یک لامپ این دستگاه حدود یک میلیارد تومان است.

دکتر جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص دستگاه رادیولوژی گفت: اصولا برای یک دستگاه رادیولوژی ۷ تا ۱۰ سال استهلاک قرار می دهند یعنی هر سال یک هفتم تا یک دهم از قیمت دستگاه و کیفیت آن برداشته می گردد.

وی با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال باید دستگاه رادیولوژی را عوض کنیم گفت: با این اوضاع اقتصادی پیش آمده به هیچ وجه نمی توانیم انتظار عوض کردن دستگاه ها را داشته باشیم.

شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر در طی دو سال اخیر قیمت لوازم یدکی دستگاه ها رادیولوژی به طور قابل پیش‌بینی افزایش پیدا کرده عنوان کرد: قیمت یک دستگاه سی تی اسکن ۶۰۰ میلیون تومان است در صورتی که لامپ این دستگاه حدود یک میلیارد تومان است که برای بیمارستانهای دانشگاهی و حتی خصوصی هم صرف نمی کند که در زمان خرابی یک لامپ، لامپ تازهی برای دستگاه تهیه کنند چراکه تعرفه سی تی اسکن به قدری نیست که بتواند پول لامپ را پر کند.

وی خاطر نشان کرد: درخواست جامعه رادیولوژی از وزارت بهداشت این است که هرچه زودتر تعرفه‌های رادیولوژی را اعلام کند تا نابسامانی حوزه رادیولوژی برطرف شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.