زمان اجرای قطعی جیره‌بندی آب; مخازن آب تهران خالی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه اگر مردم در رفتار مصرفی خود تجدیدنظر نکنند شاهد اعمال نوبت بندی آب خواهیم بود، گفت: در هیچ جای دنیا مردم آب شربی که با هزینه بالا تولید می گردد را برای آبیاری پیاده رو و آسفالت خیابان استفاده نمی کنند.

خبراقتصادی:مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه اگر مردم در رفتار مصرفی خود تجدیدنظر نکنند شاهد اعمال نوبت بندی آب خواهیم بود، گفت: در هیچ جای دنیا مردم آب شربی که با هزینه بالا تولید می گردد را برای آبیاری پیاده رو و آسفالت خیابان استفاده نمی کنند.در روزهای قبل با افزایش کم سابقه دما هوا در تهران و شهرستان ها؛ آبرسانی به مردم با مشکلاتی همراه شد و به عبارتی در بعضی نقاط بدون برنامه زمانبندی و اعلام قبلی آب جیره بندی شد. این مسئله سبب بروز بعضی مشکلات برای مردم شده است.

هرچند در سال های قبل در بعضی استان ها به سبب عدم دسترسی به آب شرب کافی، منابع ناکافی برای تامین نیازهای جمعیت و یا مسائلی از این دست همواره مشکلاتی در تامین آب شرب مردم وجود دارد، اما اینبار عدم رعایت الگوی مصرف توسط پایتخت نشینان و گرمای بالای ۴۰ درجه سبب شد تا بخش هایی از پایتخت طعم کم آبی، قطعی آب و یا افت فشار را بچشند.در اواخر هفته قبل به یکباره موجی از مصرف آب در بخش شرب خانگی تهران شکل گرفت که سبب شد تا در فرصت کوتاهی تمامی منابع و ذخایر موجود در مخازن آب تهران استفاده شود و بخش هایی از شهر با مشکل جدی بی آبی و قطع آب مواجه شوند.

مخازن آب تهران خالی شد

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این باره اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد: افزایش بی سابقه دمای هوای کشور در هفته های اخیر سبب ایجاد شرایط ویژه ای در امر تامین و توزیع آب آشامیدنی شده است. منابع آب، تاسیسات و تجهیزات تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب آشامیدنی در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در مدار بهره برداری قرار دارد.

بر اساس آمارها در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر کشور شاهد افزایش بی سابقه مصرف آب نسبت به هفته های قبل هستیم. پیرو اطلاع رسانی مکرر شرکت های آب و فاضلاب مبنی بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب توجه خوبی توسط مشترکین به این موضوع شده و همراهی لازم با متولیان مربوطه شده است. به اطلاع می رساند که برای گذر از شرایط فعلی نیازمند همکاری شهروندان فهیم هستیم.بدیهی است در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود، لذا از هموطنان عزیز درخواست می گردد که همچنان همراهی لازم را با خدمتگزاران خود در شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور داشته باشند و نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام ورزند.

سیدمهدی ثمره هاشمی گفت: اگر مردم مصرف آب را کنترل و بهینه کنند روزهای گرم سال جاری را بدون مشکل و با حداقل تنش پشت سر می گذاریم، اما در صورت عدم تغییر روال مصرف احتمال بروز مشکلاتی همچون افت فشار و قطعی آب وجود دارد.

صدور اطلاعیه تازه

مشاور وزیر نیرو افزود: ایران کشور خشک و کم آبی است که در سال های قبل درگیر خشکسالی های متوالی در مناطق مرکزی، جنوبی، جنوب شرقی، جنوب غربی و شمال شرقی بوده است. به نقل از وی، تعداد بسیاری از منابع آبی از قبیل چشمه ها، قنوات و چاه ها خشک شده و این در حالی است که هم به تعداد مشترکین اضافه شده و هم در نتیجه افزایش سطح بهداشت مصرف آب افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: معمولا فصل تابستان دوره اوج مصرف آب است، اما در بعضی از سال ها به سبب بالاتر رفتن دمای هوا، هم منابع آبی با محدودیت مواجه شده و هم مصرف بالا می رود که حل این پارادوکس کار بسیار پیچیده ای است.

ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: مصرف آب تهران گاهی اوقات روزانه به سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب می رسد و این در حالی است که مصرف آب در تهران در بعضی مواقع به میزان مصرف سالانه یک شهرستان است.مشاور وزیر نیرو بیان داشت: متاسفانه بعضی از شهروندان با آب شربی که با هزینه بسیار بالا تهیه شده پیاده رو و آسفالت خیابان را آبیاری می کنند در حالی که در هیچ جای دنیا مردم چنین کاری نمی کنند.

با آب شرب پیاده رو و آسفالت آبیاری می گردد

وی با اشاره به اینکه در تهران جیره بندی و نوبت بندی آب نداریم و تلاش خواهیم کرد که چنین نشود اظهار کرد: البته در صورتی که مردم در رفتارهای مصرفی خود تجدیدنظر نکنند، احتمال بروز مشکل در زمینه توزیع آب وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در بعضی مناطق کشور ممکن است افت فشار و یا قطعی مقطعی برای ارتفاع گیری مخازن داشته باشیم اما مشکل حادی نداریم و همه تلاشمان را می کنیم تا آب مورد نیاز شهروندان را تامین کنیم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.