نتیجه استیضاح علی ربیعی (وزیر کار) در مجلس مشخص شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷ برگزار شد و وکلای ملت با ۱۲۹ رأی مثبت، ۱۱۱ رای منفی، ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ رأی مأخوذه با ابقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمت خود مخالفت کردند.

استیضاح ربیعی برگزار شد

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه ۱۷ مرداد) قوه مقننه و در موافقت با استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من ابتدا از متقاضیان استیضاح نبودم، اما در روزهای اخیر اخباری به هیئت رئیسه واصل شد که بر خود تکلیف دانستم که این طرح را امضا کنم.

وی با خطاب قرار دادن وزیر کار ادامه داد: ماندگاری در وزارت به چه قیمتی است؟ مجلس امید مردم است. چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ زیرمجموعه‌های شما مستنداً نکاتی گفتند که نمایندگان ملت را به سمت روزنه‌های فساد می‌کشانید.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس با تاکید براینکه اگر امروز می‌گوییم آقای ربیعی دیگر نباشد، بر اساس مستنداتی است که وجود دارد، افزود: بر اساس سالنامه آماری تأمین اجتماعی در پایان سال ۹۵ حدود ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار نفر به طور اجباری بیمه شده‌اند؛ یعنی کار واقعی داشته‌اند. این آمار در پایان سال ۹۶ به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده؛ یعنی کمتر از ۳۰۰ هزار شغل واقعی ایجاد شده است؛ درحالی‌که طبق قانون برنامه ششم باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌شد.

رنجبرزاده خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آمار دو ساعت کار در هفته را شغل دانسته‌اید درحالی‌که درآمد آن شغل پول رفت و آمد کارگران هم نمی‌شود آقای ربیعی مگر اینجا اروپاست!

وی ادامه داد: آقای ربیعی شما بارها خودتان را وزیر بیکاران نامیده‌اید؛ ما نگرانیم جامعه بیکاران را آنقدر رشد بدهید که واقعاً وزیر بیکاران بشوید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار وزارتخانه شماست؛ اگر امروز بحران‌های اجتماعی و اقتصادی داریم، بخشی به مربوط به وزارت‌خانه شما است.

رنجبرزاده با اشاره به وضعیت نابسامان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: سود حاصله از این شرکت در سال ۹۲ حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵، ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده اما در سال ۹۶، ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است؛ یعنی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و این یعنی بحران.

وی خاطرنشان کرد: شما صندوق‌های بیمه‌ای را تضعیف کرده‌اید به گونه‌ای که تعداد کثیری از بیمه‌پردازان صندوق روستاییان و عشایر سال‌هاست منتظرند تا بازنشسته شوند اما نمی‌شوند.

صحبتهای علی لاریجانی در خصوص استیضاح ربیعی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ مرداد) پارلمان و در جریان بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع بندی استیضاح گفت: امروز این استیضاح انجام شد و موارد مختلفی را مطرح کردند. البته می توانستند برخی مطالب را نگویند. برخی از اظهاراتی که آقای ربیعی مطرح کرد درست نیست.

وی افزود: اینکه اسامی افراد را بردند به نظر من خیلی غلط بود. آقای ربیعی گفتند که فردی آمده و پولی داده است، از آقای ربیعی می‌خواهم که اسامی را به ما بدهند و ما هم اسامی را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌دهیم تا بررسی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است برای بهزیستی یا جاهای دیگر جهت کمک به فقرا و نیازمندان پولی گاهی طلب شود اما برای خودشان نیست، چرا چنین حرفی را می‌زنید؟

لاریجانی تصریح کرد: ما در اسرع وقت ادعای آقای ربیعی که گفتند نماینده ای پولی خواسته را به هیئت نظارت ارجاع می‌دهیم تا آن را در اسرع وقت بررسی کند. این حرفها به هر حال در جریان استیضاح خوب نبود.

>گردآوری: گروه خبر ممتاز نیوز
momtaznews.com/news
منبع: irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.