زمان اعلام شرایط ثبت نام مسکن ویژه تهران

وزیر راه و شهرسازی گفت: جزئیات شرایط ثبت نام مسکن ویژه شهر تهران تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود. مسکن ویژه شهر تهران برای۱۰ تا ۱۲ نقطه در شهر هدف‌گذاری شده است. در مرحله اول، برای منطقه تهرانسر که در آن ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است، ثبت‌نام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: جزئیات شرایط ثبت نام مسکن ویژه شهر تهران تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای نیکزاد پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: پس از اعلام این شرایط، به متقاضیان و واجدان شرایط یک هفته نیز برای ثبت‌نام مهلت خواهیم داد.

نیکزاد با بیان اینکه مسکن ویژه شهر تهران برای۱۰ تا ۱۲ نقطه در شهر هدف‌گذاری شده است، گفت: در مرحله اول، برای منطقه تهرانسر که در آن ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است، ثبت‌نام خواهد شد.

وی درباره برخی شرایط واجدان تقاضای مسکن ویژه شهر تهران گفت: ما پس از ثبت نام امتیازبندی می‌کنیم که در آن مدت سکونت در شهر تهران ، تعداد فرزندان، نخبه بودن و نیز ایثارگری و برخی موارد که در آینده اعلام خواهد شد، ملاک قرار خواهد گرفت و سپس برای واگذاری رتبه‌بندی خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌متقاضیان مسکن ویژه شهر تهران باید علاوه بر اینکه از وام مسکن استفاده نکرده باشند، باید از اول فروردین ۸۴ تاکنون سندی از آپارتمان یا واحد مسکونی به نامشان موجود نباشد.

نیکزاد زمان تحویل این واحدها را حداکثر تا پایان دولت دهم اعلام کرد.

وی در ادامه به اقدامات دولت در جلوگیری از افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ، تعداد واحدهای مسکونی۲۰ میلیون و تعداد خانوارها ۲۱ میلیون است حال آن که یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد یعنی تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها پیشی گرفته است.

نیکزاد افزود: دولت مسکن مهر را به شکل فراگیر در کشور اجرا کرده به گونه‌ای که هم‌اکنون برای شهر پردیس۸۰ هزار واحد در حال ساخت است که این خود در عرضه و تقاضا مؤثر خواهد بود.

وی همچنین به اعمال تعزیرات و تعیین سقف حداکثر میزان افزایش اجاره بها اشاره کرد و گفت:‌ اعمال این تعزیرات در توقف افزایش اجاره بهار و خرید مسکن مؤثر بوده و برخی جاها نیز باعث کاهش قیمت‌ها شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.