زمان اکران «گذشته» فرهادی

۲۱خردادماه،

فرجی تنها مشکل عدم اکران این فیلم را تکمیل نبودن اسناد و مدارک عنوان کرد و گفت: این فیلم برای اکران هیچ موردی ندارد و تنها وضعیت روشن شدن، رضایت مالک فیلم است که باید این اقدام زودتر از طرف فیلمیران انجام می‌شد تا فیلم در موعد مقرر به روی پرده می‌رفت.

ممتازنیوز: محمدرضا فرجی اعلام کرد: قطعا فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در هفته‌ی جاری اکران نخواهد شد.

مدیر کل عرضه و نمایش سازمان سینمایی وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: برای اکران هر فیلم طبیعتا رضایت مالک فیلم لازم است و آقای سرتیپی بدون آنکه اسنادی به ما ارائه دهند، درخواست اکران فیلم را مطرح کردند و ما هم در شورا فیلم را بازبینی و بلامانع بودن اکران را اعلام کردیم.

وی ادامه داد:در نهایت ساعت ۵بعدازظهر روز قبل رضایت مالک فیلم که فرانسوی است از طریق فکس توسط علی‌سرتیپی به ما ارسال شد که پس از تایید اسناد و مدارک ارائه شده در خصوص اکران فیلم اعلام نظر خواهد شد.

فرجی تنها مشکل عدم اکران این فیلم را تکمیل نبودن اسناد و مدارک عنوان کرد و گفت: این فیلم برای اکران هیچ موردی ندارد و تنها وضعیت روشن شدن، رضایت مالک فیلم است که باید این اقدام زودتر از طرف فیلمیران انجام می‌شد تا فیلم در موعد مقرر به روی پرده می‌رفت.

وی دربارهٔ‌ی اعلام اخیر سخنگوی شورای صنفی نمایش مبنی بر اکران فیلم «گذشته» از چهارشنبه اظهار کرد: در صورت جلسه شورا که از طریق آقای میرزایی به دست من رسیده هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

فرجی اظهار امیدواری کرد: با حل شدن مشکل پرونده‌ی فیلم «گذشته» این فیلم از چهارشنبه آینده ۲۹ خرداد ماه اکران شود.

*******

فیلم «گذشته» تازهترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در طول سه هفته‌ی قبل در سینماهای فرانسه بیش از ۷۵۰ هزار مخاطب داشته است.

طبق اعلام پخش‌کننده جهانی فیلم، «گذشته» که این روزها در بیش از ۵۰۰ سینما در فرانسه در حال اکران است، پس از سه هفته حدود ۷۵۰ هزار تماشاگر فرانسوی را به سالن‌های سینما کشاند.

اکران این فیلم همچنان در فرانسه ادامه دارد، در حالیکه نمایش آن در بلژیک و سویس نیز آغاز شده است.

بنا بر این گزارش، در روز دوشنبه فروش فیلم «گذشته» از فیلم هالیوودی «گتسبی بزرگ» ساخته «باز لورمن» (فیلم افتتاحیه جشنواره کن) پیشی گرفت.

فیلم سینمایی «گذشته» توسط پخش‌کننده‌ بین‌المللی‌اش کمپانی “ممنتو” به کشورهای چون آمریکا و کانادا (کمپانی سونی‌ پیکچرز کلاسیک)، المان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، بلژیک، سویس، ایسلند، نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال، یونان، ترکیه، یوگسلاوی، لهستان، بلغارستان، جمهوری چک، روسیه، رومانی، آرژانتین، شیلی، اروگوئه، پاراگوئه، پرو، برزیل، کلمبیا، مکزیک، ونزوئلا، هنگ‌کنگ، کره جنوبی، تایوان، هند، سنگاپور، ژاپن، استرالیا، نیوزلند و کشورهای خاورمیانه واگذار شده است.

فیلم «گذشته» در روزهای آینده در سینماهای ایران نیز به روی پرده خواهد رفت.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.