زمان برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مناسب نیست

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۰۳:۵۲:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه به هیچ وجه زمان برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مناسب نیست، گفت: فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها مبهم است و اجرای آن بستگی به تصمیم نهایی مجلس دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محسن نریمان،  افزود: نمی‌توان درحال حاضر در این خصوص صحبت کرد چرا که باید منتظربود تا  نتایج آزادسازی قیمت‌ها را مشاهده کنیم و ببنیم در ازای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها چه مشکلاتی از ایرلاین‌ها حل می‌شود.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر لزوم کارشناسی و مطالعه دقیق در این رابطه، بیان کرد: مشکل ایرلاین‌ها به قبل از آزادسازی مربوط می‌شود؛ به خصوص ایرلاین‌های بخش خصوصی که به سختی امرار معاش می‌کنند و باید حتما اقدامی در اصلاح قیمت‌ها صورت بگیرد.
رئیس فراکسیون حمایت از محیط زیست مجلس هشتم، معتقد است که تا هدفمندی به صورت کامل اجرا و یارانه‌ها به صورت کامل هدفمند نشود، نباید یکباره قیمت‌ها را به صورت کامل اصلاح کنیم.
نریمان ادامه داد: در هر مرحله و تا پایان برنامه پنجم توسعه همواره باید در بودجه برای ایرلاین‌های خصوصی یارانه دیده شود، از سوی دیگر گام‌هایی هم که در اجرای کامل هدفمندی برداشته می‌شود مانع این نیست که یارانه به این بخش اختصاص پیدا کند.
به گفته وی، باید این قسمت شفاف شود که بلیت هواپیما به صورت آزاد چقدر است، بنابراین فعلا به هیچ وجه فضا برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما آماده نیست.
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه همانطور که دولت اعداد و ارقام هدفمندی را به صورت مبهم در لایحه بودجه قرار داده است  به همین نحو هم ما نمی‌توانیم بگوییم که چقدر یارانه به این بخش تعلق می‌گیرد گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم هستیم باید با احتیاط و با برنامه‌ریزی این مساله را بررسی کنیم.
علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است؛ پیش‌بینی می‌شود اجرای عملیاتی رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری و آزادسازی نرخ بلیت هواپیماها همزمان با اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها عملیاتی شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۵۵۲۵۸۸۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.