زمان برگزاری بخش رادیو تئا‌تر فجر/ انتشار یافتن جدول کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

آخرین خبرها از جشنواره تئاتر فجر؛

انتشار جدول کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های جشنواره تئا‌تر فجر، زمان برگزاری بخش رادیوتئا‌تر فجر و نمایش ˝خانه برنارد آلبا˝ از کشور آلمان در جشنواره تئا‌تر فجر، تازهترین خبرها سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می باشند.

جدول کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های جشنواره تئا‌تر فجر انتشار یافت

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی جشنواهر تئاتر فجر؛ کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی پژوهشی در طول برگزاری جشنواره در تالار رودکی، مجموعه تئا‌تر شهر، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه سه نقطه و مرکز آفرینش‌های هنری تئاترمان برگزار می‌­شود.

جونجو کیم از کشور کره جنوبی با همراهی هنرمندانی از ایران و فرانسه دو کارگاه آموزشی در مرکز آفرینش‌های هنری تئاترمان، برگزار می‌­کنند که خروجی یکی از آن‌ها یک اثر نمایشی با نام “رویای پروانه‌ای” خواهد بود که در این دوره از جشنواره به صحنه خواهد رفت و کارگاه دیگر نیز با عنوان آیین سنتی بنسان تلچوم برگزار می‌شود که تئا‌تر سنتی کره جنوبی را معرفی می‌کند.

استفان مایکل کائگی از کشور سوئیس در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه نشستی آموزشی درخصوص تئا‌تر مستند با عنوان “کنترل از راه دور تماشاچی، مخاطب و نوازندگان، تئا‌تر مستند، تئا‌تر مداخله”، ساعت ۱۴ تا ۱۶ و در سالن کنفرانس مجموعه تئا‌تر شهر برگزار خواهد کرد.

هنرمندان کشور هند به سرپرستی ساتیش وسنت آلاکار در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه و ۱ بهمن، از ساعت ۱۰ تا ۱۱: ۳۰ در سالن کنفرانس مجموعه تئا‌تر شهر، جلساتی درخصوص تئا‌تر معاصر هند، تئا‌تر مدرن هند و تئا‌تر محلی این کشور برگزار می‌کند که این جلسات همراه با نمایش فیلم خواهد بود.

همچنین در ۹ بهمن یونی داهر از کشور نروژ کارگاه بازیگری و کارگردانی ویژه خانم‌ها را ساعت ۱۱ تا ۱۳ برپا می‌کند. ضمن اینکه در ۱۰ بهمن ماه، این هنرمند با همراهی آنا هولتون، هلگ رونینگ و متخصصان ایرانی دو کارگاه آموزشی را با موضوع “تاثیر هنریک ایبسن بر تئا‌تر مدرن” در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر ساعت ۱۵تا۱۷ برگزار می‌کنند و به بررسی آثار هنریک ایبسن و یون فوسه به عنوان دو نمایش نامه­نویس مدرن می‌پردازند و سپس فیلم “سایه‌‌ها” اثر یون فوسه به نمایش درمی آید و جلسه نقد و بررسی آن انجام می‌شود.

در روزهای ۵، ۶و۷ بهمن ماه هم ولادمیر استانیفسکی از کشور لهستان به همراه یوهانا و پی‌تر کراولی خبرنگار و منتقد لهستانی، سمینار روزنامه‌نگاری و تئا‌تر، کارگاه آموزشی “موسیقی بدن” و سمینار تئا‌تر لهستان را به ترتیب در ساعت‌های ۱۴ تا ۱۶، ۱۰الی۱۴ و ۱۴تا۱۷ برگزار می‌کنند. کارگاه موسیقی بدن در سالن رودکی و سمینار‌ها در سالن کنفرانس مجموعه تئا‌تر شهر برگزار می‌شود.

در ادامه این کارگاه‌‌ها علی پورعیسی فارغ التحصیل رشته دراماتورژی و نقد دراماتیک از دانشگاه ییل در روز ۸ بهمن در تالار سه نقطه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ نشست آموزشی دراماتورژی برگزار می‌کند.

زمان برگزاری بخش رادیوتئا‌تر فجر اعلام شد

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی جشنواهر تئاتر فجر؛ ایوب آقاخانی مدیر بخش رادیو تئا‌تر زمان برپایی اجراهای رادیویی جشنواره سی و دوم را دومین هفته برپایی جشنواره، از ۵ تا ۱۲ بهمن اعلام کرد.

او گفت: در بخش رادیو تئا‌تر ۹۳ اثر توسط هیات انتخاب متشکل از فرشاد آذرنیا، فریدون محرابی و خود من ارزیابی شده و حداکثر ۱۴ اثر برای اجرا در جشنواره معرفی خواهند شد.

این نویسنده و کارگردان تئا‌تر از پخش همزمان اجراهای رادیوتئا‌تر در رادیو نمایش خبرداده و گفت: بخش رادیو تئا‌تر در تماشاخانه سه نقطه برگزار می‌شود و هر نمایش به طور همزمان از شبکه رادیو نمایش و به طور سراسری پخش خواهد شد.

نمایش “خانه برنارد آلبا” از کشور آلمان در جشنواره تئا‌تر فجر

نمایش “خانه برنارد آلبا” نوشته اینگو براکس و کارگردانی «کالیکستو بی‌ایتو» از کشور آلمان در سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر اجرا می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی جشنواهر تئاتر فجر؛ این نمایش که از تولیدات تئاترملی «ماین‌هایم» آلمان است در روزهای اول و دوم بهمن ماه روی صحنه می‌رود.

نیکل هیسترس، الک توویسلمن، رگنا پیتل، سابین فورست، لوئیزا استچویاک، ایزابل بارث بازیگران این نمایش می باشند.

بی‌ایتو کارگردان این نمایش تا کنون اپراهای متعددی از وردی (توپ نقاب زده، مکبث، تراواتور دو، لا تراویاتا، دون کارلوس)، موتزارت (دون گیووانی، کوسی فان توته)، واگنر (پارسیفال)، بوچینی، برگ (وزک، لولو)، گلاک (آرمیدا)، بتهوون (فیدلیو)، زیمرمن (دای سولداتن) را در مشهور‌ترین سالن‌های بین المللی مانند اوپرای ملی انگلیس، اپرای ملی ولز، اپرای کومیسچ برلین، تئا‌تر باسل، تماشاخانه زوریخ و اپرای ملی باوارین در مونیخ اجرا کرده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: زنی متکبر و خودکامه به نام دونیا برناردا آلبا پس از درگذشت شوهرش سوگند یاد کرد که هشت سال در مرگ او سوگوار بنشیند. و این عزاداری را به پنج دختر خود نیز تحمیل کرد. همانطور که زندگی در دنیای خارج جریان دارد، زنان جوان جهیزیه‌شان را آماده و کاج خود را از مزار مرد از دنیا رفته جمع کردند. فضا خفقان آور‌تر شد؛ زمانی که دختر کوچک‌تر خانواده به نام آدلا عاشق نامزد خواهر بزرگترش شد و سعی کرد زندان خانگی را که مادرش ساخته بود در هم بشکند.

خانه برنارد آلبا، با مدت ۱۲۰ دقیقه در روزهای اول و دوم بهمن یک اجرا در تالار وحدت خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.