زمان بیشتری برای بازپرداخت به داروخانه ها داده شود

فروردین ۱۴۰۳

اگر پولی که در سازمان های بیمه گر بلوکه شده به داروخانه ها پرداخت شود تلاش بیشتری را برای ارائه خدمات دارویی به بیماران انجام می‌دهند.

مهدی پیرصالحی دکترای داروسازی با اشاره به اینکه سازمان های بیمه گر هیچ گاه مطالبات داروخانه ها را با موقع پرداخت نمی‌کنند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طی دو سال قبل مدت زمان پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر حتی به ۱۰ ماه نیز رسیده و این درحالی است که اگر پرداختها به موقع باشد داروخانه ها می‌توانند نقدینگی خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی نامطلوب در چرخه دارویی کشور متوجه یک قسمت نیست و شرکت های تولیدی و توزیع نیز برای گردش کاری خود نیازمند پول نقد می باشند.

وی با بیان اینکه در قبل مدت زمان بازپرداخت داروهای وارداتی از سوی داروخانه ها ۲ ماهه بوده اذعان داشت: پس از افزایش قیمت ها و بالا رفتن نرخ ارز خرید داروهای وارداتی نقدی بوده و یا حداکثر ظرف ۱۵ روز داروخانه باید هزینه داروها را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت البرز دارو با بیان اینکه باید مدت زمان بیشتری برای بازپرداخت به داروخانه ها داده شود خاطرنشان ساخت: وضعیت کمبود مقطعی برخی اقلام دارویی بهتر شده اما یک قلم کمبود نیز برای بیماری سخت است چرا که روند بهبود بیماری به آن دارو وابسته است.

وی یاداور شد: امیدواریم در آینده نزدیک به جایی برسیم که هیچ نوع کمبود دارویی رادر کشور شاهد نباشیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.