زمان در «مکبث» شهرستانی تغییر می‌کند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بازیگر و کارگردان تئاترضمن بیان این مطلب که درنمایش «مکبث» به کارگردانی قطب الدین صادقی حضور یافته است، بیان نمود: این نمایش بدون هیچ حمایت مالی به صحنه می رود.

میکائیل شهرستانی بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد نمایش «مکبث» اظهار داشت: من در این نمایش در نقش «مکبث» حضور دارم، مکبث سرداری نامی و پرآوازه است که مورد توجه پادشاه اسکاتلند قرار می گیرد اما پس از مدتی از این موقعیت است سوء استفاده نموده و با شورش بر علیه پادشاه قدرت را در دست می گیرد اما در پایان نمایش وی تاوان منش و بسیاره خواهی هایش را می دهد.

وی با بیان اینکه «مکبث» یکی از شاهکارهای شکسپیر محسوب می گردد، بیان نمود: «مکبث» نمایشنامه ای است که بارها از سوی کارگردان های مختلف به روی صحنه رفته است، بعضی از تولید نمایندگان علاقه مند به اجرای این نمایش به شکل موزه ای و کهن آن و بعضی دیگر نیز با ایراد تغییر و تحولاتی آن را به روی صحنه می برند.

شهرستانی افزود: دکتر صادقی این نمایشنامه را به شکلی امروزی بازنویسی نموده و سعی نموده است که این نمایش را با شیوه ای امروزی در معرض دید تماشاگران قرار بدهد، تغییر مکان، فضا، زمان و زبان از جمله تغییراتی است که در «مکبث» صورت گرفته است.

وی تصریح نمود: از این نمایش آنچنان که باید حمایت مالی صورت نگرفته است و یک کار خصوصی است، ما با دستی خالی این نمایش را به روی صحنه می بریم بنابراین امیدوارم که جای خود را د ر میان مخاطبان باز نموده وحاصل کار گروهی ما نمایشی موفق شود.

کارگردان نمایش «شاعر» خاطر نشان نمود: در نمایش «مکبث» نیز همانند کارهای دیگر قطب الدین صادقی تعداد بسیاری دانشجو حضور دارند، یکی از مشکلترین کارهایی که در طول تمرینات صورت گرفت هماهنگ نمودن این دانشجویان با پیشکسوتانی است که در این نمایش حضور دارند، امیدوارم که این جوان ها بتوانند با احساس مسئولیتی که در قبال این نمایش دارند به خوبی برروی صحنه ظاهر شوند.

انتهای پیام /ش.ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۸۹


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.