زمان دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ مشخص شد

 خبرگزاری آریا- سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد ، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ اواخر ماه اگوست برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ریانووستی ، «سباستین برابان» یک سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا دیروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: مذاکرات نوبتی ایران و گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته ای این کشور اواخر آگوست امسال برگزار می‌شود.
پیشتر ” کاترین اشتون ” در گفت وگوی تلفنی با «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره برگزاری دور جدید این مذاکرات در اواخر ماه آگوست توافق کرده بود.
آخرین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه ژوئن در مسکو برگزار شد و طرفین درباره ادامه مذاکرات به توافق رسیدند.
امریکا و متحدان غربی آن، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای متهم می کنند و به این بهانه ، تحریم هایی را ضد ایران اعمال کرده اند. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون مدرکی دال بر انحراف در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، پیدا نکرده است.
مقامات ایران بارها با رد اتهام ها ، اعلام کرده اند این کشور به عنوان عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دارد از فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.