زمان معاینه‌فنی خودروها iبه دوسال کاهش می‌یابد/ آلودگی هوای تهران موضوع قابل اغماضی نیست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

سخنگوی فراکسیون محیط‌ زیست مجلس از تدوین طرحی برای کاهش وقت معاینه‌فنی خودروها iبه دوسال خبر داد.

مؤید حسینی‌صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار‌ پارلمانی‌ باشگاه‌ خبرنگاران آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور را تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان خواند و گفت: خستگی سریعرس و کاهش راندمان کاری، مرگ سریعرس، بروز بیماری‌های جدی از جمله عوارض آلودگی هوا در کلان شهرهاست که همانند یک سم کشنده سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوای کلان شهرها، موضوع قابل اغماضی نیست، iبه دلایل متعدد بروز این معضل اشاره نمود و افزود: وقت معاینه فنی خودروها، کیفیت سوخت، افزایش بی‌رویه تعداد خودروها، تک سرنشین بودن خودروها، عدم استفاده از انرژی‌های نو از جمله عوامل مؤثر در  آلودگی هوا است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در ادامه از تدوین طرحی برای کاهش وقت معاینه فنی خودروها iبه دو سال خبر داد و اظهار داشت: پنج‌ساله بودن وقت معاینه‌فنی خودروها iبه صلاح سلامت و محیط‌زیست کشور نیست و لازم است این وقت حداقل iبه دوسال کاهش یابد.

نماینده مردم خوی با تأکید براینکه افزایش وقت معاینه‌فنی خودروها سلامت سرنشینان و محیط زیست کشور را iبه خطر انداخته است، تصریح نمود: ۸۰ درصد از آلودگی هوا مربوط iبه منابع متحرک یعنی خودروها می‌شود که از این‌رو کاهش وقت معاینه‌فنی می‌تواند در iبهبود شرایط کیفیت هوا تأثیرگذار باشد.

حسینی‌صدر با بیان اینکه توجه iبه موضوع آلودگی هوا از وظایف حاکمیتی است و باید در این حوزه نظارت‌های جدی‌تری اعمال شود، گفت: نهادهای دولتی، شهرداری‌ها، نهادهای غیردولتی، صدا وسیما و همه دستگاه‌هایی که در این رابطه  می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند لذا باید با همکاری یکدیگر این موضوع را مورد  بررسی قرار دهند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در خاتمه خاطر نشان نمود: با توجه iبه اینکه وکلای ملت نگران سلامت شهروندان می باشند، این فراکسیون این موضوع را در دستور کار خود دارد و قطعا در این جهت نشست‌هایی با مسئولان مربوطه برگزار خواهد نمود.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از فوت ۵ هزار تهرانی درسال براثر آلودگی هوا خبر داده و عنوان نموده است در بحث نظارت در حوزه آلودگی هوا بسیار ضعیف عمل نموده ایم.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.