زمان پخش سریال قورباغه هومن سیدی و نحوه پخش آن اعلام شد

سازمان سینمایی در خبری زمان پخش سریال قورباغه را ۲۴ آذر ماه اعلام کرد، اما از آن زمان تاکنون گمانه زنی هایی درباره ممانعت پلتفرم رقیب برای به تعویق افتادن سریال «قورباغه» هم مطرح شده است.

زمان پخش سریال قورباغه

«قورباغه» جدیدترین ساخته هومن سیدی، با بازی نوید محمدزاده و صابر ابر، سریالی است که چندماهی می‌شود زمزمه‌های پخشش به گوش می‌رسد. سازندگان این سریال از عقب افتادن زمان پخش اظهار ناراحتی کرده‌ و احتمال توقیفش را داده بودند.

هومن سیدی دو روز قبل در صفحه اینستاگرامش در واکنش به این تاخیر صراحتا از مسوولان ارشاد این پرسش را مطرح کرد که «لطفا بفرمایید در این لحظه سریال «قورباغه» توقیف شده است یا خیر؟»

او همچنین توضیح داده بود که «قورباغه» مدتی است آماده پخش شده و بنا به دلایلی نامعلوم زمان پخش آن به تعویق افتاده است.

به گفته سیدی پخش سریالش به آبان موکول شده بود اما باز به دلایلی ارشاد از گروه سازنده درخواست کرده است که زمان پخش را به آذر ماه موکول کنند. اما تهیه‌کننده اعلام کرده است که امکان پخش در آذر هم وجود ندارد و باید به خواسته ارشاد پخش را به اول دی ماه موکول کنند.

نحوه پخش سریال قورباغه

در این بین نحوه پخش سریال قورباغه با پخش انحصاری از یکی از پلتفرم ها، موضوع جدیدی است که این روزها حاشیه ساز شده است.

دو سامانه «نماوا» و «فیلیمو» در رقابت با یکدیگر، مدتی است که تصمیم به جدا کردن محتوای پخش گرفته اند و به نظر می رسد سریال «قورباغه» هم بر اساس چنین رویکردی، قرار است به طور انحصاری از «نماوا» پخش شود.

«فیلیمو» هم این روزها پخش سریال ‌های «ملکه گدایان»، «خوب، بد، جلف» و «مرداب» را به طور اختصاصی در اختیار دارد و انیمیشن طنز «دیرین دیرین» را هم دو روز در هفته منتشر می‌کند.

«نماوا» هم قرار است علاوه بر «قورباغه» برنامه «هم رفیق» با اجرا و کارگردانی شهاب حسینی را هم در انحصار پخش خود بگیرد.

این در حالی است که پیش از این محتوای منتشر شده توسط این دو وی او دی تقریبا یکسان بوده و تفاوت چندانی با هم نداشت.

سریال‌های «دل»، «هم گناه» و «آقازاده» و برنامه «شام ایرانی» از اشتراکات پخش «فیلیمو» و«نماوا» بوده اند.

هر چند پیشتر هم سریالی مانند «نهنگ آبی» ابتدا از پلتفرم فیلیمو پخش شد و سپس به نماوا رسید. یا برای مثال نماوا پخش سریال «رقص روی شیشه ها» را انحصارا در اختیار داشت. 

مجوز سریال‌ نمایش خانگی با صداوسیما یا وزارت ارشاد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پروسه دریافت مجوز برای ساخت سریال‌های شبکه خانگی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بسیاری از پروژه‌ها پس از ادعای مالکیت صداوسیما، ناامید از اخذ پروانه ساخت بلاتکلیف مانده‌اند. در این بین تعدادی از سریال ها هم که قبلا مجوز ساخت را از وزارت ارشاد گرفته‌اند یا به شرایط جدید برای دریافت مجوز از ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر «ساترا») تن داده اند، در شرایط دشوار کرونا و در حالی که هر روز خبری جدید از ابتلای بازیگران یا دیگر عوامل ساخت فیلم و سریال ها به گوش می رسد، به کار تولید مشغولند.

با این همه در شرایطی که باز شدن گره کور مجوز ساخت سریال‌های نمایش خانگی از سوی ارشاد یا صداوسیما، انسجام بیشتر فعالان این حوزه را طلب می کند، به نظر نمی رسد آغاز مناقشه ای دیگر در این بخش، چندان به نفع   پروژها و هنرمندانی باشد که به سریال های شبکه خانگی به عنوان روزنه ای جدید برای کسب درآمد و دیده شدن نگاه می کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.