زمان پرداخت عیدی ۷۰ و ۹۰ هزار تومانی

۲۳ام بهمن ،

هزار تومان عیدی خانوارها اول اسفند ماه پرداخت می گردد.

ممتازنیوز: ۷۰ هزار تومان عیدی خانوارها اول اسفند ماه پرداخت می گردد.

 ارسلان فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بیست و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگو با اعلام خبر بالا گفت: جلساتی بین دولت و مجلس در رابطه با فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها برگزار و طی آن مقرر شد که برای هر نفر حدود ۷۰ هزار تومان و برای اشخاصی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می باشند ۹۰ هزار تومان در اولین روز اسفند پرداخت شود.

وی با تاکید بر این‌که برآورد ما پرداخت یارانه به ۷۶ میلیون نفر است، خاطرنشان کرد که از این تعداد ۷۳ میلیون نفر عیدانه ۷۰ هزار تومانی می‌گیرند. هر چند آمار بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده ولی مبلغ بودجه آن ۲٫۷ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: ابتدا بحث این بود که کالای غیر نقدی به مردم داده شود تا از طریق کارت الکترونیکی اقدام به تهیه کالای مورد نیاز خود کنند ولی متوجه شدیم که این کار هزینه‌بر است و نمی تواند همه کالاهای مورد نیاز خانوارها را پوشش داده و آثار تورمی آن را کمتر نمی‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دربارهٔ محل تامین بودجه پرداخت عیدانه خاطرنشان کرد: محل تامین بودجه برای این کار صندوق توسعه ملی است که دولت از آن قرض گرفته و در بودجه سال آینده آن را به صندوق بازمی‌گرداند.

او در پایان گفت: قیمت پرداخت عیدانه براساس نرخ ارز مبادله‌ای بر کاهش نرخ ارز تاثیر دارد.

خبرگزاری ایسنا


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.