زمین‌لرزه زهان تلفات جانی نداشت/ این حادثه زنگ خطری برای شهرستان‌های جدید التاسیس است

نماینده مردم شهرستان قائنات و زیرکوه با اشاره به وقوع زمین‌لرزه صبح امروز در منطقه زهان واقع در شهرستان نوپای زیرکوه گفت: این زمین لرزه تلفات جانی نداشت، ضمن آنکه هشداری بود برای شهرستان‌های جدید التأسیس که از امکانات و دستگاه‌های مدیریتی لازم برخوردار نیستند.

جواد هروی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به وقوع زلزله‌ای با قدرت ۵٫۲ دهم ریشتری در زهان خراسان جنوبی که در ساعت ۵:۲۰ امروز، یک‌شنبه (۱۳ شهریور ماه) رخ داد، گفت: طی مکاتباتی که با فرماندار زیرکوه انجام شد زمین‌لرزه صبح امروز در منطقه زهان که بخشی از شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی است تلفات جانی نداشته است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه شهرستان جدیدالتأسیس زیرکوه که در هفته گذشته وارد تقسیمات سیاسی شده از امکانات و دستگاه‌های مدیریتی متناسب با یک شهرستان برخوردار نیست و متولی ستاد مدیریت بحران آنچنان که بایسته و شایسته بوده به این شهرستان رسیدگی نکرده است لذا ما شاهد استقرار ادارات ستاد مدیریت بحران در این شهرستان نوپا نیستیم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه با بیان اینکه این حادثه زنگ خطری برای شهرستان‌های نوپا است، گفت: این حادثه حداقل به ما نشان داد که باید نسبت به شهرستان‌های نوپایی مثل شهرستان زیرکوه و بخشی از آن به نام زهان که زلزله درآن رخ داده است دقت و توجه کافی داشت و ادارات و مراکز موردنیاز هرچه سریعتر راه‌اندازی شود چرا که با نبود ادارات و دستگاه‌های مربوطه رسیدگی لازم صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مهمترین درخواستی که از وزارت کشور دارم این است که در این مقطع زمانی دستگاه‌های مدیریت ستاد بحران کشور در این شهرستان مسقر شوند.

انتهای پیام/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.