زمین چگونه نابود خواهد شد؟ / ایا سیاه‌چاله زمین را می‌بلعد!؟ + فیلم شبیه سازی شده از لحظه نابودی زمین

۳۰م آذر ،

با وجود اینکه‌ بارها گزارش‌های علمی از سازمان‌های معتبر به‌ویژه ناسا اثبات کرده است که شایعات پایان دنیا بی‌پایه و اساس است، اما طبق شایعات چه اتفاقاتی می‌توانست در بیست و یک دسامبر رخ دهد؟

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی‌رغم خرافات بودن شایعات پایان دنیا در روز جمعه و اثبات بی‌پایه و اساس بودن این شایعات توسط سازمان‌های معتبر علمی نظیر ناسا، ادعا شده است در ۲۱ دسامبر وقایعی نظیر خشک‌سالی، آتش‌فشان‌های عظیم، تغییر گسترده آب و هوا و شیوع سرطان، حمله زامبی‌ها، آدم‌فضایی‌ها و غیره رخ خواهد داد.

ستاره‌دنباله‌دار سیاه

به گزارش دیلی‌میل، پروفسور جوکلین‌بل‌برونل، دانشمند نجوم ادعا کرده است که محتمل‌ترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد، برخورد  ستاره‌دنبال سیاه با زمین است.

پروفسور بل برونل اعتقاد دارد که اگر دنیا در بیست و یک دسامبر تمام شود، یک ستاره‌دنباله‌دار سبب این کار خواهد بود.

ستاره‌های دنباله‌دار سیاه ماننده هم‌نوعان خود، از مقدار کمی برف و یخ و میزان زیادی غبار تشکیل شده است که به همین دلیل دیدن آن  در فضا مشکل است.

این دانشمند، ادعا کرده است که تنها نقاط مرکزی برخورد ستاره با زمین آسیب جدی خواهند دید و دیگر نقاط جهان اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. اما غبار بسیاری غلیظی سراسر زمین را فرا خواهد گرفت که می‌تواند سبب مرگ تدریجی انسان‌ها شود.

طبق ادعای برونل، مقادیر بسیار غبار سبب ایجاد زمستان جاویدانی خواهد شد که تمام زمین را از نعمت خورشید محروم خواهد کرد.

فوران ابرآتش‌فشان‌ها

دکتر دیو راسری کارشناس آتش فشان‌ها در دانشگاه اوپن یونیورسیتی، نیز چنین پیش‌بینی مشابهی کرده است، با این تفاوت که غبار مرگ‌‌‌آور توسط یک ابر‌آتش‌فشان رخ خواهد داد.

ابرآتش‌فشان‌ها می‌توانند بیش از ۲۴۰ مایل‌مکعب سنگ مذاب را به آسمان پرت کنند. که بیشتر آن در جو باقی مانده که جلوی نور خورشید را گرفته و سبب ایجاد قحطی خواهند شد. به نقل از راسری، آن‌قدر سولفور وارد جو خواهد شد که فتوسنتز از بین خواهد رفت.

اتفاق مشابهی در سال ۱۸۱۶ هنگامی که آتش‌فشان اندونزی فوران کرد چنان غبار آسمان را گرفت که آن زمان، سال بدون تابستان نامیده شد.

رانش زمین و فرار گاز متان

به گزارش مجله تایمز؛برایان لاول، رییس سابق جمعیت زمین‌شناسی آمریکا ادعا کرده که رانش زمین سبب آزاد شدن گاز متان می‌شود. متان، گازی گلخانه‌ای است که قدرت آن حدود ۲۰ برابر گرمای دی‌اکسید کربن کنونی است. البته این اتفاق ربطی به جمعه ندارد و تغییرات آب و هوایی که انسان عامل ‌‌آن است سبب وقوع چنین فاجعه‌ای خواهد شد.

یک تئوری دیگر این است که یک سیاه چاله زمین را در خود فرو خواهد برد، یا اینکه میدان مغناطیسی زمین معکوس خواهد شد.

سگ و روباه ناقل سرطان‌های مرگ‌بار به انسان

    

ویوین پری، مجری سابق برنامه تلویزیونی Tomorrow’s World ادعا کرده است که سرطانی از طریق روباه به انسان سرایت خواهد کرد. او در ادعایی مضحک گفته است که سگ‌ها نه تنها بهترین دوست انسان نخواهند بود بلکه ناقل سرطان کشنده به انسان می باشند.

روباه‌ها سگ‌ها را گاز می‌گیرند و به آن‌ها سرطان منتقل می‌کنند و سگ‌ها هم انسان‌ها را گاز می‌گیرند.

ادعاهی مضحک دیگری دربارهٔ وقایع بیست‌ویک دسامبر نیز مطرح شده است، برای مثال آمریکایی‌ها عقیده دارند که زامبی‌ها حمله خواهند کرد یا اینکه گروهی معتقدند بیگانگان فضایی هجوم خواهند آورد.

آنچه از تمدن مایا به جا مانده نشانگر دانش پیشرفته این قوم در نجوم، ریاضی و تعیین چرخه‌های زمانیست. آنها سال خورشیدی ۳۶۵ روزه را شناسایی کرده بودند و در یکی از معدود کتاب‌هایی که از آنها به جا مانده است، جدولی از خورشید گرفتگی‌هایی وجود دارد که از عصر آنها تا زمان معاصر رخ داده‌اند.

پیشتر دانشمندان ناسا تمامی شایعات پایان دنیا در روز بیست و یک دسمابر را بی‌پایه و اساس دانسته بودند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.