زمینه‌سازان ظهور حضرت ولی عصر(عج)

زمینه‌سازان ظهور حضرت ولی عصر(عج)

مدیر مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی به تبیین ضرورت‌های لازم برای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) پرداخت.


حجت‌الاسلام حق‌جو در گفت‌ و گو با خبرگزاری حوزه ،‌ برقراری ارزش‌های اسلامی و موازین اخلاقی در جامعه را از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت جهانی مهدوی معرفی و اظهار کرد: در روایات و آیات قرآن، ویژگی‌هایی برای حکومت امام عصر(عج) برشمرده شده است که از جمله ویژگی‌های آن حکومت حاکمیت ارزش‌های اسلامی و بینش‌ها و رورش‌های اخلاقی است.

*شناخت جامع از ارزش‌های اسلامی

وظیفه مسلمانان در دوران غیبت حضرت حجت(عج) زمینه‌سازی ظهور ایشان است. برای زمینه‌سازی در حکومت مهدی(عج)، در ابتدا باید شناخت جامعی نسبت به ارزش‌های اسلامی داشته باشم.

وی افزود: باید ببینیم که آیا هر کار خوبی همواره خوب است و یا این که کار ارزشی که مورد تأیید قرآن و عترت باشد. برای نمونه در اسلام در خصوص توجه به امور شخصی تاکیدات زیادی وجود دارد،‌ ولی می‌بینیم که ائمه(علیهم‌السلام) آرامش و آسایش خود را فدای دین کردند.

*فدایی دین باشیم

حجت‌الاسلام حق‌جو با تأکید بر این که انسان باید خود را فدای دین، حفظ ارزش‌های آن و مقابله با ضد ارزش‌ها کند، گفت: امام حسین(ع) برای حاکم نمودن ارزش‌های دینی و پاک کردن ضد ارزش‌ها قیام کردند‌؛ بنابراین، کسی که می‌خواهد مقدمه‌ساز حکومت مهدوی باشد، باید ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را به خوبی بشناسد و به آنها عمل کند و این ارزش‌ها را تبلیغ و حفظ کند.

*چه کسانی هنگام ظهور رجعت می‌کنند

وی افزود: با نگاه به زندگی حضرت مهدی(عج) درمی‌یابیم که حضرت با چه افرادی انس داشتند و با چه افرادی  در ارتباط بودند. نمونه بازر  آن  علما و  مراجع و اولیای الهی بودند که جان و مال و توان خود را در شناخت دین، عمل نمودند و برای ترویج این ارزش‌ها و پایداری آنها عمر خود را در این مسیر سپری کردند، ما نیز اگر در این مسیر گام برداریم، از جمله زمینه‌سازان حکومت مهدوی خواهیم بود.

با داشتن چنین روحیه‌ای، می‌توان مدعی شد اجرا کننده اخلاقی هستیم که مورد تأیید امام عصر(عج) می‌باشد.وی با بیان این که چنین افرادی در صورت فرارسیدن مرگشان، قبل از ظهور در زمان ظهور حضرت حجت(عج) رجعت می‌کنند، گفت: ممکن است برخی بر اساس قوانین و اقتضائات تکوینی الهی در زمان ظهور حضرت زنده نباشد؛ ولی در صورتی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، در آن زمان جزو کسانی هستند که رجعت می‌کنند و در کنار حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

*معیار سنخیت با عصر امام

حجت‌الاسلام والمسلمین حق‌جو سنخیت و تناسب عمیق‌تر و نزدیک‌تر با امام زمان(عج) را راهی برای نزدیک‌تر شدن به این امام همام دانست و گفت: امروز،‌ آنهایی که می‌خواهند خود رامحک بزنند که در زمان حضرت شایستگی همجواری حضرت را دارد یا نه، باید در زمان غیبت تبعیت خود از مقام ولایت فقیه بسنجند.

وی با بیان این آنچه پیامبر و ائمه معصوم(علیهم‌السلام) تبیین می‌کنند، سخن خداوند است، اظهار داشت: امرزو نیز اگر بخواهیم در زمان فعلی مصداقی درمراتب پایین‌تر از پیروی از پیامبر و امام معصوم(علیهم‌السلام)،‌برای تبعیت از خداوند داشته باشیم،  باید از مقام معظم رهبری اطاعت داشته باشیم.

 کسی که از مقام معظم رهبری تبعیت کند، از امام زمان(عج) اطاعت کرده و چنین فردی در مسیر اطاعت از خداوند قرار دارد.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.