زمینه آموزش پرستاران و تکنیسین ها در سامانه اموزش مداوم جامعه پزشکی فراهم شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی گفت: در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی زمینه آموزش برای پرستاران، عینک سازان و تکنیسین ها فراهم شد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت iبهداشت، احمد عامری افزود: تا پیش از طراحی سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی فقط اشخاصی شامل آموزش مداوم می شدند که پروانه کار از نظام پزشکی داشتند ولی با راه اندازی این سامانه امروزه همه کسانی که شامل قانون آموزش مداوم می باشند مثل تکنسین ها، پرستاران و عینک سازان وارد چرخه آموزش مداوم می شوند.

وی افزود: هم اکنون محتوای آموزشی و برنامه های لازم آموزشی برای این گروه ها در دست طراحی است.

وی با اعلام اینکه پیش از طراحی سامانه جامع آموزش مداوم جامعه پزشکی این آموزش ها iبه صورت جزایر پراکنده ای انجام می شد و در هیچ جایی اطلاعات آن وجود نداشت، گفت: همه کسانی که مشمول آموزش مداوم می باشند هم اکنون در این سامانه عضو می باشند. این سامانه هم iبه مشمولان آموزش ها اطلاع رسانی می نماید و هم iبه ما اطلاع می دهد چگونه برنامه ریزی کنیم.

عامری افزود: این سامانه از سال ۹۰ راه اندازی شد و در سال ۹۱ iبه مرحله نهایی رسید و هم اکنون همه کارها iبه صورت الکترونیکی انجام می گردد و گواهینامه های پایان دوره هم iبه صورت الکترونیکی صادر می گردد و دیگر نیازی iبه کار اداری و کاغذ بازی نمی باش.

مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر هر کسی از مشمولان آموزش مداوم می تواند وارد سامانه شود و وضعیت خود را ببیند. امتیاز اشخاص در این سامانه iبه صورت اتوماتیک ثبت شده و نشان داده می گردد. وی بیان داشت: گواهیهای آموزشی پیشا کاغذی صادر می شد و اشخاص بعد از پنج سال باید مدارک خود را iبه دانشگاه ها و سازمان نظام پزشکی می دادند که این مسیرها با طراحی این سامانه حذف شده است.

وی افزود: در حقیقت iبه محض اینکه فرد در سامانه ثبت نام می نماید و دبیر برنامه تایید می نماید که وی در آموزش شرکت نموده است امتیازش در سامانه ثبت شده و در پایان ۵ سال نیز سازمان نظام پزشکی که مجری صدور پروانه است با دسترسی iبه سامانه این اطلاعات را می بیند و اقدام می نماید.

عامری گفت: این سامانه از اواسط سال ۸۸ iبه صورت آزمایشی آغاز شد، در سال ۸۹ فراگیر شد و در سال ۹۰ اجباری و در سال ۹۱ بدون کاغذ شد و شامل کلیه مشمولان قانون آموزش مداوم می گردد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.