زنان آمریکایی که به اسلام گرویده اند: ما هرگز شستشوی مغزی نشده ایم

۰۹اردیبهشت،

پس از بمب گذاری های بوستون و کشته شدن یکی از مظنونان این اتفاق، شایعه شده است که همسر فرد مذکور به اجبار توسط وی به دین اسلام گرویده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، پس از بمب گذاری های بوستون، دو برادر اهل چچن، از سوی مقامات امنیتی آمریکا به عنوان مظنونان بمب گذاری معرفی شدند، که برادر بزرگتر حین درگیری با پلیس کشته شد. «کاترین راسل» همسر وی، دختر یک پزشک انگلیسی ست که سه سال پیش به دین اسلام گرویده است. بعد از گذشت این اتفاقات شایعه شده که وی به اجبار توسط همسرش به دین اسلام روی آورده است. 

«ایوان حداد» نویسنده کتاب «زنان مسلمان در آمریکا» و استاد تاریخ اسلام در دانشگاه جورج تاون اظهار داشت: معمولا در آمریکا هنگامی که یک زن به دین اسلام مشرف می گردد، توسط دیگران متهم به شستشوی مغزی می گردد و یا مورد استهزاء قرار می گیرد، زیرا به عقیده آنان او زندگی خود به عنوان یک زن سفید پوست آمریکایی را فدای یک مرد مسلمان کرده است. 

وی افزود: زنان به دلایل مختلفی مانند مسائل عاطفی، معنوی و اجتماعی به اسلام روی می آورند. کاترین راسل و یا هیج زن دیگری به زور به دین اسلام مشرف نشده است بلکه جاذبه این دین آنان را به سمت خود می کشاند. این جاذبه چنان گیرا ست که جنبش فمینیستی را پشت سر گذاشته است. 

«لورن شرایبر» از مسئولان شورای روابط اسلامی- آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ به دین اسلام مشرف شده، گفت: اکثرا تصور می کنند که اسلام مردان را به سوء استفاده از زنان تشویق می کند. اگر این تصورات درست بود هیچ گاه شاهد رشد روز افزون گرویدن زنان به این دین نبودیم. در واقع مردانی که حقوق زنان را پایمال می کنند، می توانند از هر قوم و ملیتی و دینی باشند. 

شرایبر در ادامه گفت: می خواهم مردم بدانند که زنان آمریکایی که به اسلام روی می آورند و از حجاب اسلامی استفاده می کنند، این انتخاب خواسته شخصی خودشان بوده زیرا که در دین اسلام آرامش و امنیت را یافته اند. 

گفتنی ست با توجه به مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ توسط «انجمن دین و زندگی»، مسلمانان در این سال کمتر از یک درصد از جمعیت کل ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دادند. از این تعداد حدود ۲۰ درصد به دین اسلام مشرف شده و نو مسلمان بوده اند. همچنین ۵۴ درصد از آمار نو مسلمانان را مردان و ۴۶ درصد دیگر را زنان شامل می شدند. تقریبا یکی از هر پنج نفر مشرف شده به دین اسلام، سبب تشرف خود را ازدواج با یک فرد مسلمان عنوان کرده بودند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.