زنان ایرانی علاوه بر اثرگذاری در اجتماع و خانواده نقش مهمی در عرصه اقتصاد دارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی با بیان اینکه زنان طبیبان فرهنگ جامعه هستند، گفت: زنان ایرانی با الهام از زندگی اهل بیت و ائمه اطهار (ع) می توانند جامعه اسلامی را به دور از پیامد های منفی فرهنگ غرب هدایت کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، “الهام امین زاده” ظهر امروز (یکشنبه) در نشستی با بانوان شاغل در معاونت امور حقوقی و بسیج نهاد ریاست جمهوری ضمن تبریک ولادت با سعادت دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، به گوشه ای از سجایای اخلاقی و رفتاری حضرت صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: باید با بهره بردن ازعشق و قناعتی که در سبک زندگی آن بانوی بزرگوار موج می زد، برای پیشرفت خود و جامعه تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال”اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” گفت: معاونت حقوقی رییس جمهوری با برنامه ریزی براساس سیاست های راهبردی دولت به دنبال ایجاد رفاه و آسایش بیشتر در جامعه است.

امین زاده با اشاره به تاثیر گذاری زنان در عرصه اقتصاد، نقش بانوان را در تربیت نسل های آتی نیز یادآور شد و افزود: زنان می توانند علاوه بر منشا اثربودن در عرصه اجتماع و خانواده، در تولید ناخالص ملی نیز نقش مهمی ایفا کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در همایش زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ مبنی بر اینکه “مگر مرد که در جامعه اشتغال دارد از نقش پدری خود چیزی کم می گذارد،” گفت: ما هم زنان شاغلی در اجتماع داریم که در عین بالندگی و موفقیت در اجتماع، نشاط و زندگی را برای خانواده به ارمغان می آورند.

وی با اشاره به مفهوم فرهنگ حقوقی و حقوق فرهنگی، آمادگی معاونت امور حقوقی ریاست جمهوری برای بهره گیری از پیشنهادات تازه در حوزه قوانین مربوط به زنان را اعلام و اظهار کرد: می‌توانیم فرهنگ حقوقی در جامعه حاکم کنیم که ما را از مواضع افراطی و تفریطی بی نیاز و دور کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.