زنان باردار، گل گاوزبان و قهوه نخورند

۲۵خردادماه،

یک متخصص تغذیه گفت: دم کرده‌های گیاهی مانند چای نعناع و گل گاوزبان بر روی جنین تاثیر منفی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سید مرتضی صفوی با بیان اینکه تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری در سلامت نوزاد بسیار موثر است، خاطر نشان کرد: مصرف مواد غذایی کافئین دار که در شکلات، نوشابه‌های گازدار شیرین و قهوه یافت می‌شود سلامت جنین را به خطر اندازد.

وی با اشاره به اینکه زنان باردار نباید از دم کرده های گیاهی مانند چای نعناع و گل گاوزبان استفاده کنند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد این دم کرده‌ها بر روی جنین تاثیر منفی دارد و حالت تهوع در سه ماهه اول بارداری سبب مشکلات دستگاه گوارشی و در سه ماهه سوم کمردرد و تورم اندام‌های تحتانی ناشی از رشد جنین را به دنبال دارد.

صفوی با اشاره به اهمیت رژیم صحیح غذایی پیش از بارداری و طول آن گفت: گرفتن رژیم غذایی در بارداری پیشنهاد نمی‌شود زیرا ممکن است رشد چنین را دچار مشکل کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه زنان باردار مصرف اسیدفولیک را در برنامه غذایی خود قرار دهند، افزود: می‌توان اسیدفولیک مورد نیاز بدن را مصرف لبنیات و یا موجود مصرف قرص تامین کرد.

صفوی با اشاره به مصرف روزانه ۱۸ میلی گرم آهن و ویتامین A در دوران بارداری گفت: آهن در حبوبات و گوشت‌های بدون چربی و پرندگان ماهی و تخم مرغ به میزان لازم وجود دارد و ویتامین A نیز در مواد غذایی زرد رنگ مانند سیب زمینی، هویج و زرد آلو یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان باردار حتی اگر اضافه وزن دارند نباید در دوران بارداری اقدام به کاهش وزن کنند،‌ افزود: در دوران بارداری بهتر است از مصرف فست فودها، پنیرهای چرب، شیر پاستوریزه نشده، تخم مرغ خام، سس مایونز و ماهی‌هایی که ممکن است در گوشت آن‌ها جیوه وجود داشته باشد مانند کوسه و اره ماهی نیز پرهیز شود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ندا:

    سلام.من هفته نهم بارداری هستم، چند مدتیه که فشارم در نوسان هست، بهمین خاطر دو فنجون گل گاو زبون میخورم تا فشارم و استرسم را کاهش بدم ،آیا میتونم دمکرده گاو زبون رو ادامه بدم؟ از فشار خونم خیلی میترسم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.