زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی کرده اند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘فاطمه آلیا’ در نشست کمیته دائمی امور اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در هتل اسپیناس تهران به نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به خط مشی و افق جمهوری اسلامی و مقرراتی که در قانون اساسی تدوین شده بود پیشرفت زیادی کرده اند.

وی افزود: هم اکنون نهمین دوره قانونگذاری مجلس ایران آغاز به کار کرده و زنان نقش عمده ای در مجلس نهم دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران براساس سطح بالای دموکراسی، زنان و مردان در انتخابات شرکت می کنند و رقابت های انتخاباتی فارغ از موضوع جنسیت برگزار می شود.

آلیا با یادآوری این که زنان در مجلس ایران عضو کمیسیون های تخصصی مختلف هستند ،ادامه داد: همچنین حضور زنان در سطوح عالی دانشگاهی در ایران بسیار بارز است و زنان در ایران در بیش از ۶۵ درصد رشته های تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران شورایی تحت عنوان شورای فرهنگی – اجتماعی زنان وجود دارد که اعضای آن مشاوران امور زنان هستند که سیاست های کلان فرهنگی – اجتماعی را در مورد زنان به تصویب می رسانند.

وی با بیان این که قوانین جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن جایگاه خانواده به تصویب می رسد، ادامه داد: عدم توجه به بنیان خانواده موجب متلاشی شدن خانواده و عدم تربیت نیروی انسانی کارا و معتقد و متعهد می شود.

آلیا افزود: همه قوانینی که ما در مورد زنان تصویب می کنیم با توجه به جایگاه خانواده است و در مجلس شورای اسلامی فراکسیون زنان موضوعات مربوط به بانوان را بررسی می کند.

سیام**۹۱۲۱**۹۱۳۲***

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۷۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.