زنان چاق بیشتر در معرض خواب رفتگی دست قرار دارند

۳۱اردیبهشت،

خواب رفتگی دستها عارضه ای است که در زنان بالای ۴۰ سال بیشتر ملاحظه می گردد.

دکتر فریدون لایقی فوق تخصص جراحی ترمیمی دست در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: خواب رفتگی دست که اکثرا در انگشت شصت اشاره و انگشت سوم پدید می آید و همچنین این عارضه در خانم های ایرانی بیشتر بروز می کند این عارضه به دلیل تحت فشار قرار گرفتن عصب داخل کانال مچ دست ایجاد می گردد.

وی در ادامه افزود: اعتقاد اکثر اشخاص بر این است که عارضه خواب رفتگی دست در اشخاص به خاطر کارهای بسیار وسنگین است ولی باید به این نکته اشاره کرد که این بیماری سبب ژنتیکی نیز دارد.

لایقی اظهار داشت: خانم هایی که دارای اضافه وزن که پوست سفید دارند بیشتر مورد تهدید این بیماری و عارضه می باشند و این عارضه در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان است.

وی تصریح کرد: درمان این بیماری در مراحل اولیه بدون عمل جراحی صورت می گیرد به صورتی که شبها از مچ بند استفاده می کنند تا مچ دست در خواب خم نشوند و همچنین ورم دست هنگام شب کمتر است و بستن این مچ بندها از آن جلوگیری می کند. گفتنی است نرمش هایی هم برای درمان به بیمار پیشنهاد می گردد.

وی در خصوص درمان در مراحل پیشرفته تاکید کرد: در مراحل پیشرفته گرفتگی اعصاب دست و در نتیجه خواب رفتگی با اعمال جراحی و برداشتن فشار از روی دستها انجام می گردد ودر صورت امتناع از عمل جراحی  انگشتان دست دچار بی حسی دائم شده و عضلات شصت به لاغری پیش می روند.

وی اذعان داشت: عمل جراحی درمانی نسبتا قطعی است و در موارد محدود امکان برگشت آن وجود دارد.

وی در پایان به اشخاص دچار این عارضه پیشنهاد کرد: انجام کارهای سنگین به مبتلایان به این بیماری پیشنهاد نمی شود و این اشخاص در اولین فرصت به متخصص مربوط مراجعه کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.