زنجانی ها به محل تازه کارخانه سرب و روی اعتراض می کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : در پی بروز اعتراضات مردمی نسبت به آلاینده بودن کارخانه سرب و روی زنجان و متعاقبا تعطیلی این کارخانه، دبیر خانه کارگر زنجان عملکرد مسئولان استانی و کشوری در موضوع این کارخانه را نشانه بی‌توجهی آنان نسبت به معاش ۴۰۰ کارگر کارخانه سرب و روی و توأمان بی‌توجهی به سلامت عموم مردم با توجه به سال‌ها فعالیت کارخانه عنوان کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ «مرتضی ریحانیان» در این‌باره گفت: تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان محروم زنجان گواه عملکرد ناهمگون و بدون برنامه‌ریزی دستگاه اجرایی در بازار کار و تولید و صنعت است. برای جلوگیری از نابودی فرصت‌های شغلی موجود در این کارخانه، مسئولان باید هرچه سریع‌تر موضوع انتقال کارخانه به خارج از شهر را پیگیری کنند.

به‌گفته او با توجه به این‌که تمامی اقشار زنجان از فعالیت این واحد تولیدی آلاینده محیط‌زیست آسیب دیده‌اند، مسئولان باید در زمینه انتقال کارخانه عمل کنند تا دوباره مشکلات ایجاد شده تکرار نشود. این فعال کارگری در ادامه اظهار داشت: قرار بر این است که کارخانه سرب و روی به شهرک صنعتی شماره دو زنجان منتقل شود. بلوار شهید چمران زنجان تا هفته قبل شاهد تجمع اقشار مختلف مردم به قصد تعطیلی یا انتقال شرکت ملی سرب و روی زنجان بود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.