زنجان پتانسیل های خوبی برای همکاری با اوگاندا دارد

محمد احمد کیسوله روز سه شنبه در جریان دیدار با مسوولان استان، با بیان اینکه اتاق تعاون زنجان با دیدگاه عملی به تعامل با این کشور می پردازند، افزود: فرصت های اقتصادی بسیار مناسبی برای گسترش تعاملات در این استان وجود دارد.

وی صنعت برق را یکی از فرصت های مهم موجود در زنجان دانست و یادآور شد: در زمان حاضر ترانسفورماتورهای تولیدی این استان، از طریق کشور کنیا به اوگاندا وارد می شود، این در حالی است که با گسترش تعاملات این محصولات می تواند به صورت مستقیم وارد اوگاندا شود.

کیسوله این کشور را منطقه آزاد اقتصادی دانست و اظهار کرد: اراضی بسیاری برای فعالیت های اقتصادی ایران و به ویژه زنجان در این کشور وجود دارد که از آن می توان در زمینه های مختلف استفاده کرد.

سفیر کشور اوگاندا در ایران، به آغاز عملیات اجرایی دفتر تجاری ایران در این کشور اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر فضای مناسبی برای گسترش تعاملات و همکاری های میان دو کشور ایران و اوگاندا ایجاد شده است.

وی با اشاره به طرح احداث کشتارگاه صنعتی از سوی ایران در اوگاندا خاطر نشان کرد: با اجرای کامل این طرح گوشت تولید شده در اوگاندا علاوه بر ایران اسلامی، می تواند به سایر کشورهای اسلامی نیز صادر شود.

کیسوله به تخصیص زمین کشاورزی به دولت ایران در اوگاندا اشاره کرد و افزود: این زمین از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای کشت ذرت به بخش خصوصی برای اجرا واگذار شد.

سفیر کشور اوگاندا در ایران افزود: زمین جدیدی برای کشاورزی توسط کارشناسان زنجانی اختصاص یافته و این ظرفیت فرصت مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز اوگاندا است.

وی به احداث و تجهیز کلینیک کامپالا در پایتخت اوگاندا به دستور رییس جمهوری ایران اشاره و اظهار کرد: این کلینیک در زمان حاضر در دست اتمام است و تا دو ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

کیسوله با بیان اینکه زنجان تجربه مناسبی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و تولید تجهیزات برقی دارد، گفت: این پتانسیل ها فرصت مناسبی برای توسعه صادرات کالاهای زنجان است.

۷۳۱۹/۵۲۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۵۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.