«زندان گیت»؛ افشاگری جدید علیه دولت عربستان و امریکا

کسانی که اخیرا به این زندان مراجعه کرده اند، گفته اند که اتاق ملاقات رنگ آمیزی و مرتب شده و فرش های جدیدی در آن گسترده شده است تا افکار عمومی شکنجه ها را باور نکنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، حکایت حمایت های عربستان از آمریکا و تشویق ایالات متحده از فعالیتهای این کشور عربی، اتفاق جدیدی نیست اما اکنون این دو کشور با بحرانی مشابه مواجه شده اند و آن، خشونت علیه زندانیان است.

کمیسیون ناظران لس آنجلس در جدیدترین گزارش خود رئیس زندانهای لس انجلس را مسئول خشونت در زندانهای این شهر معرفی کرد. این گزارش پس از یک سال درباره بدرفتاری با زندانیان در بزرگترین زندان آمریکا منتشر شده است. گروههای حقوق بشری از مقامات لس آنجلس خواسته اند تا علیه رئیس زندانهای این شهر اقدام کنند اما او مدعی شد از خشونتهایی که در زندانهای زیر دست او اتفاق افتاده خبر ندارد.

در این گزارش شهادت برخی از زندانیان نیز گنجانده شده است که با چشم خود دیده اند مسئولان زندان برخی زندانیان را به شدت کتک زده یا برخی را علیه برخی دیگر تحریک کرده اند.

از سوی دیگر اقدام هزاران نفر از فعالان عربستانی در افشای نقض حقوق بشر در زندان الحایر، مسئولان سعودی را برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی به تکاپو انداخته است. مسئولان سعودی نیز برای فرار از فشارهای بین المللی درنتیجه افشای وضع بسیار بد بازداشت شدگان در زندان الحایر، در حال زیباسازی این زندان هستند تا افکار عمومی داخلی و خارجی را از واقعیت آنچه که در این زندان بدنام روی می دهد، منحرف کنند.

کسانی که اخیرا به این زندان مراجعه کرده اند، گفته اند که اتاق ملاقات رنگ آمیزی و مرتب شده و فرش های جدیدی در آن گسترده شده است؛ و شکبه الاخباریه نیز برای پخش برنامه ای از این زندان در هفته آینده، از امکان بازسازی شده فیلم برداری کرده است.

هفته قبل با انتشار رسوایی شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و بازداشت شدگان در زندان الحایر به نقل از خود زندانیان و خانواده های آنها در رسانه های بین المللی، مسئولان سعودی با فشارهای شدیدی از سوی افکار عمومی مواجه شده اند اما طبق معمول دولت امریکا که درباره همه چیز اظهار نظر می کند، واکنشی به این اقدام ضد بشری نشان نداد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.