زندان ۵ ستاره

۱۱۵ زندانی این زندان نه در سلول هایی با در های فلزی بلکه در کلبه هایی چوبی با رنگ های زیبا زندگی می کنند.

۱۱۵ زندانی این زندان نه در سلول هایی با در های فلزی بلکه در کلبه هایی چوبی با رنگ های زیبا زندگی می کنند.
 
به گزارش ممتاز نیوز، در کشور نروژ زندانی وجود دارد که به احتمال زیاد پس از آشنایی با آن تصور شما به طور کل در مورد زندان تغییر خواهد کرد. شنیدن واژه ” زندان ” ما به یاد مکانی تاریک و نمور خواهیم افتاد که پر از افراد مجرمی است که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند. به شکل کلی زندان ها از نظر ظاهری مکان های مناسبی برای گذران زمان نیستند و بسیاری نیز معتقد هستند که این گونه فضاها باعث می شود تا افراد مجرم پس از آزادی از زندان به سمت خلاف کاری نروند. اما ظاهرا مسئولین در کشور نروژ به گونه ای دیگر فکر می کنند.

 

زندان «باستوی» واقع در جزیره ای در نزدیکی شهر «اسلو» در نروژ عنوان بهشت مجرمان را گرفته است. ۱۱۵ زندانی این زندان نه در سلول هایی با در های فلزی بلکه در کلبه هایی چوبی با رنگ های زیبا زندگی می کنند و در طول روز به ماهیگیری، شنا، بازی تنیس می پردازند و فقط اجازه ندارند از این جزیره زیبا خارج شوند. البته باید گفت که اکثر زندان های کشور نروژ نیز دارای استانداردهای بالای رفاهی هستند و به نظر این حرکت لااقل در جامعه نروژی نتیجه مثبتی داشته است.

 

بر اساس آمار در کشور آمریکا نزدیک به ۴۳ درصد از متهمین که به زندان می روند دوباره به سمت خلاف کاری رفته و به زندان می افتند. اما این آمار برای کشور نروژ با توجه به سیستم متفاوتش تنها ۱۶ درصد است. نکته جالب دیگر در مورد این زندان این است که بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز این مجموعه از طریق باطری های خورشیدی تامین شده و بخش زیادی از مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته در این زندان نیز توسط خود محکومین کشت می شود.

سایت خبری تحلیلی همصدا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.