زنده یاد قاسمی نو ذخیره ای برای انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، امیر سرلشکر ‘عطاء الله صالحی’ روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر امیر ‘غلامرضا قاسمی نو’ فرمانده سابق لشکر ۹۲ زرهی در جمع خبرنگاران با یادآوری ویژگی های اخلاقی این مرحوم اظهار داشت: قاسمی نو در زمان طاغوت به طور علنی و آشکار نماز می خواند، روزه می گرفت و خمس پرداخت می کرد و در آن شرایط سخت دین خود را حفظ کرد که این کارها در آن دوران برای همه جالب و عجیب بود.

وی افزود: فرمانده سابق لشکر ۹۲ زرهی به رغم این که خلبان بود و آموزش های بسیاری در نیروی هوایی ارتش گذرانده بود اما به خاطر عشق و علاقه به نیروی زمینی ارتش پیوست .

وی همچنین با بیان این که مرحوم امیر قاسمی نو بعد از پیروزی انقلاب ذخیره ای برای انقلاب بود، یادآور شد: در زمان فتح سوسنگرد وی فرمانده تیپ ۹۲ زرهی اهواز بود که به دستور امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب که نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند به این سمت منصوب شد و در همان دوران به کمک نیروهای محاصره شده در سوسنگرد آمد و توانست محاصره دشمن را بشکند.

امیر صالحی با بیان این که امیر قاسمی فرمانده من بود، گفت: بهترین خاطره که از وی به ذهن دارم سخنرانی های صبحگاه امیر قاسمی نو بود که همه سربازان را به اخلاق و اخلاق گرایی در زندگی دعوت می کرد.

امیر سرتیپ دوم غلامرضا قاسمی نو قهرمان عملیات آزادسازی سوسنگرد، حماسه ساز جبهه های جنوب و از یادگاران دوران دفاع مقدس جمعه گذشته به دیار باقی شتافت.

سیام**۲۰۲۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۰۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.