زندگینامه امام حسین (ع) و امام هادی (ع) به قلم مصطفی رحماندوست

۲۹ شهریور – ۱۱:۳۲:۰۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری منتشر می کند؛

بزرگنمایی:  

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان از نگارش و انتشار آثار جدیدش، زندگینامه های داستانی «امام حسین (ع)» و «امام هادی (ع)» در قالب پروژه ادبی «زندگینامه معصومین (ع)» دفتر ادبیات کوک و نوجوان حوزه هنری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، مصطفی رحماندوست با اعلام این خبر افزود: قرار است زندگینامه هایی که در قالب پروژه ادبی زندگی معصومین نوشته می شود، هم جنبه مستند داشته و هم جذابیت داستانی و تخیل در آن وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: از این نظر نمی توان این کتاب ها را آثار داستانی صرف دانست، زیرا اثر داستانی کاملا مبتنی بر تخیل است و خود این موضوع که تا چه حد می توان تخیل را وارد زندگینامه امامان معصوم (ع) کرد، خودش محل بحث و گفت و گوست.
این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان با بیان این‌که قرار است زندگینامه مستند امام حسین (ع) و امام هادی (ع) را بنویسد، افزود: با تاکیدی که این پروژه بر استناد تاریخی دارد، هم اکنون مشغول تحقیق و فیش برداری برای نگارش این آثار هستم.
رحماندوست با ارزشمند خواندن تلاش دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری در انتشار آثار ارزشی تاکید کرد: به دلیل ارزش و حساسیت موضوع این آثار، باید سعی کنیم آموزه های دینی و زندگی بزرگان دین مان را با نگاهی آکادمیک و هنری، به دور از شعار و رویکردهای صرفا مذهبی عرضه کنیم تا از این طریق بتوانیم بر نسل جوان و نوجوان تاثیر بگذاریم.
وی از اوضاع بد مطالعه و وضعیت انتشار در کشور انتقاد کرد و تصریح کرد: وضع مطالعه خراب است و انتشار کتاب ها صرفا جنبه بازاری پیدا کرده است؛ در این اوضاع که به نظر می‌رسد از ناشران خصوصی کاری برنمی آید، حوزه هنری به عنوان یک نهاد رسمی و باسابقه می تواند با نوآوری و فرصت دادن به نویسندگان، حرکتی را برای بهبود این شرایط آغاز کند.
رحماندوست در پایان از فعالیت های دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری در انتشار آثار ادبی در قالب پروژه های متعدد ابراز خرسندی کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۹۱۱۳۲۰۱۱۱۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.