“زندگی توماس ادیسون”، مخترع آمریکایی منتشر می‌شود

“زندگی توماس ادیسون”،‌ مخترع آمریکایی، با ترجمه “فرید جواهر کلام” به زودی از سوی انتشارات “ققنوس” وارد بازار کتاب می‌شود.

فرید جواهر کلام ؛ نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار بخش ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه در گذشته نه چندان دور کتاب “آبراهام لینکلن” را به مخاطبان خود ارائه کرده،‌ افزود: هم اکنون کتاب زندگی “توماس ادیسون”، مخترع آمریکایی را در نوبت چاپ و انتشار از مرکز انتشاراتی ققنون داریم.
وی گفت: در بخش‌هایی از کتاب” زندگی توماس ادیسون” مخترع آمریکایی آمده که ادیسون نخست در مدرسه انگ خنگ بودن خوردو و سپس در جوانی تلگرافچی شد.
این مترجم اظهار داشت: از مطالب دیگر آمده در کتاب “زندگی توماس ادیسون”، مخترع آمریکایی می‌توان به این اشاره کرد که ادیسون اولین اختراعش را در ۱۷ سالگی به سرانجام رسانده و بزرگترین کتابخانه علمی در آمریکا را برای خود شکل داد، وی قبل از آنکه مخترعی بزرگ باشد، یک دانشمند بود.
لازم به ذکر است؛ که از اختراعات ثبت شده در کتاب “زندگی توماس ادیسون”، مخترع آمریکایی به نام این داشمند شناخته شده در سطح جهان می‌توان به گرامافون، چراغ برق، سینما، تکمیل تلفن،‌ سیمان و پرواز الکتریسیته در فضا اشاره کرد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.