زندگی خصوصی ثریا خانم

۲۶م آذر ،

جام جم آنلاین: دوربین برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» وارد خلوت زندگی هنرمندان می‌شود و نحوه نگاه آنها به رازهای جهان هستی را بیان می‌کند. در این برنامه بازیگران و کارگردان‌ها دربارهٔ هر چیزی جز آنچه به کار و حرفه‌شان مربوط می‌شود، حرف‌می‌زنند.

بیننده «گفت‌وگوی تنهایی» انتظار ندارد که بداند بازیگر چطور در قالب نقش فرو می‌رود،‌ چه نقش‌هایی را می‌پذیرد، چرا بازی‌هایش کلیشه‌ای شده است، چقدر دستمزد می‌گیرد و… .

به جایش با دنبال کردن برنامه، زوایای زیبایی از زندگی خصوصی یک انسان برایش آشکار می‌شود و درمی‌یابد که هنرمند مورد نظر چه فراز و فرودهای حسی و عاطفی در مسیر زندگی‌اش داشته است.

جمعه شب ثریا قاسمی مقابل دوربین برنامه نشست و گفت خیلی چیزهایی که در کتاب‌ها خوانده، به درد زندگش‌اش نخورده است.

این کتاب‌ها توضیح می‌داده‌ که یک بازیگر پیشکسوت جلوی دوربین باید چطور جلوی دوربین حس بگیرد. ولی بعدها در زندگی‌اش اتفاقاتی افتاده و سوال‌هایی برایش پیش آمده که جوابش در هیچ کتابی موجود نبوده است.

او توضیح داد که خوب و بد بودن ربطی به شغل و حرفه ندارد. یک انسان در هر حرفه‌ای اگر قدر خودش را بشناسد، هیچ‌وقت تن به تحقیر نمی‌دهد و در دام ریاکاری نمی‌افتد.

چون وقتی ارزش واقعی خودش را بداند، حاضر نمی‌شود نقاب به چهره بزند و در قالب یک شخصیت دیگر در بیاید.

قاسمی از شتاب بی‌ثمر زندگی‌های امروزی شکایت کرد و گفت: قبلا وقتی نامه می‌نوشتیم، برای انتخاب کلمه اولش یک هفته فکر می‌کردیم. تمام حسمان را داخل کلمات می‌ریختیم و منتظر می‌ماندیم که جواب نامه‌مان بیاد. ولی امروز بچه‌ها تند و تند یک چیزهایی را تایپ می‌کنند، بی‌آن‌که به محتوای مطلبشان فکر کنند.

او راجع به لذت بخشش و فداکاری حرف زد و اعتراف کرد که نمی‌تواند به همه کسانی که از او تلفنی درخواست کمک می‌کنند، پاسخ مثبت بدهد ولی این را هم گفت که یک وقت‌هایی دست مستمندان را می‌گیرد و احساس می‌کند آن انسان نشانه‌های معنوی داشته که انتخاب شده است.

وقتی مسیر بحث به یاریگری کشیده شد او بی‌آن‌که بخواهد، گفت: من چند دانشجو و خانواده را زیر پوشش قرار داده‌ام. ولی بیش از این برایم مقدور نیست و از دستم کاری بر نمی‌آید.

ثریا قاسمی انگار حواسش نبود که دارد جلوی دوربین صحبت می‌کند، چون بعد از این جملات توضیح داد که نمی‌خواسته از خودش و خیرخواهی‌اش تعریف کند و ناخودآگاه این جملات بر زبانش جاری شده است.

جملات پایانی این بازیگر پیشکسوت کوتاه و تکان‌دهنده بود. او گفت: هیچ آرزویی ندارم. سن که از ۵۰ و ۶۰ سال بگذرد، همه چیز تکراری می‌شود. من راحت می‌روم. چون نه به کسی بدهکارم و نه طلبکار.

سری جدید گفت‌وگوی تنهایی هر شب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از شبکه چهار پخش می‌شود.

احسان رحیم‌زاده – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.