زندگی در ادمونتون

به کانادا مهاجرت می کنید ؟ کلگری یا ادمونتون از بهترین گزینه های مقصد مهاجرت شما هستند . حتما یکی از این دو را انتخاب کنید.

هزینه اجاره در ادمونتون

ادمونتون از لحاظ قیمت نسبت به سایر شهرهای کانادا متناسب تر بوده و قیمت های مناسب تری دارد . برای اجاره یک خانه دو اتاقه ، حداقل بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار ماهانه را در نظر بگیرید . البته با توجه به سایز و تمیزی و قدمت و موقعیت جغرافیایی تفاوت هایی هم وجود دارد .

زندگی در ادمونتون

هزینه های زندگی در ادمونتون

برای اجاره اتاق سه خوابه ، میانگین ۱۲۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار را ماهانه در نظر داشته باشید .

اطلاعات بیشتر :

دقت داشته باشید که هزینه ای برای خطرات و یا آسیب های احتمالی منزل هم باید پرداخت کنید. زمانی که اجاره تمام شد و خسارتی نزده بودید ، مبلغ زیادی از این پول به شما بر میگردد.بیشتر ساختمان های اجاره ای ، امکاناتی حرفه ای ندارند اما قسمت هایی اصلی مانند فرش یا موکت ، پرده پنجره ها و وسایل اصلی آشپزخانه و گرمایشی را دارند .  وسیله های دیگری مانند اجاق گاز ، مایکروویو،ظرف شویی ،دستگاه تهویه هوا و یا جاروبرقی را باید خودتان خریداری کنید . فروشگاه هایی برای این خرید های دسته دوم ا قیمت بسیار مناسب در خدمت شما هستند.

امکانات شهری و هزینه ها

آپارتمان ها

برخی آپارتمان ها برای اجاره ساخته شده اند و به فروش نمی رسند. اجاره های بلند مدت معمولا ۱۲ ماهه است و وسایلی مانند اجاق گاز ، ماشین ظرفشویی، فریزر و پرده هم دارد .

آپارتمان ها معمولا وسایل شستشوی مشترکی دارند بنابراین اتاقی مشترک برای شستشوی لباس بوده و آب گرم و سرد به طور اشتراکی استفاده می شود .

برای پارکینگ هم باید هزینه ای بالغ بر ۱۰ تا ۱۰۰ دلار ماهانه پرداخت کنید . پارکینگ های سرپوشیده مسلما قیمت بیشتری دارند . این آپارتمان ها امکانات دیگری مانند باشگاه ورزشی، استخر شنا و استخر آب گرم هم دارند . اگر فضای بیشتری برای وسیله های خود می خواهید ، می توانید مبلغی را پرداخت کرده و بخش بزرگتری از انباری را اجاره بگیرید .

برخی از اپارتمان ها اجازه ی داشتن حیوانات خانگی کوچک را به شما دادهو احتمالا برای این شرایط حداقل ماهی ۲۵۰ دلار باید بپردازید .

خانه های آپارتمانی

این خانه ها امکانات بیشتری مانند هزینه گرمایی، آب،بیمه، بازیافت زباله،برف روبی ،سورتمه سواری،امنیت منزل و هزینه اقامت را در بر میگیرند. گاهی اوقات هزینه های اینترنت و برق هم شامل می شود . امکانات دیگری مانند باشگاه ورزشی ،استخر  و پارکینگ زیرزمینی هم برایتان مهیاست. اگر از این کودوها یا خانه آپارتمانی ها بگیرید ، نیازی به پرداخت هزینه این امکانات نیست. مالک منزل، این هزینه ها را پرداخت کرده و سپس اجاره را به شما می گوید.خانه آپارتمانی های اطراف شهر قیمت کمتری از خانه های مرکز شهر دارند که وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهزی هم دارند.

هزینه مالیات ملک

اگر اجاره می دهید ، مالیات املاک ندارید . مالیات ملک توسط مالکان خانه ها پرداخت می شود که به احتساب متراژ زمین محاسبه می شود. این هزنیه معمولا سالیانه بین ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.

هزینه گرمایش : گاز و برق

خانه های آلبرتا معمولا با گاز گرم می وشند که جریان هوای گرم را در منزل به حرکت در می آورد. همانطور که حتما شما هم شنیده اید ، زمستان های سرد آلبرتا هزینه های سرسام آور گاز نسبت به تابستان را منطقی میکند.برای یک اتاق سه خوابه در خانه ای مدرن در شهر برای هزنیه های برق و گاز تقریبا ماهانه بین ۲۸۰ تا ۳۵۰ دلار برای فصل های سرد و بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار را برای فصل تابستان کنار بگذارید .

 تلفن، اینترنت و تلویزیون

برای این هزینه های معمولی بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ دلار را ماهیانه محاسبه کنید. اگر اینترنت  شما ماهانه ۴۵۰ گیگ با سرعت بالا مصرف داشته باشد ، ماهیانه ۶۰ دلار نیاز دارد . برخی شرکت های اینترنتی هزینه های تلویزیون و اینترنت را از ماهی ۲۵ دلار شروع کرده و بعد از ۶ ماه اول ، به ماهی ۱۳۰ دلار می رسند. در برخی از آپارتمان ها ، هزینه اینترنت  بر روی اجاره ماهانه حساب می شود.

بیمه ماشین  و هزینه های گاز

تمام ماشین های بدون استفاده یا متحرک در کانادا باید بیمه داشته باشند. در سال ۲۰۱۶ برای ثبت نام ماشین رد طرح بیمه  سالانه ۴٫۴۵ دلار باید پرداخت می کردید . برای بیمه باتوجه به سابقه رانندگی شما، نوع ماشین ،محل زندگی،تعداد کیلومترهای ماشین،میزان پوشش های مورد درخواست و حتی سن شما ، قیمت بیمه ها متغییر است . یک بیمه کامل با پوشش عالی در تصاوفات حداقل ماهانه ۱۳۰ دلار بدون هیچ مالیاتی برای راننده ای ۳۵ ساله ، هزینه دارد . راننده های زیر ۲۵ سال باید برای این بیمه کامل ماهیانه ۱۵۵ دلار بپردازند. برای انتخاب بیمه دو نوع بیمه ی پوشش کامل و بیمه شخص ثالث وجود دارد. بیمه شخص ثالث ارزان تر است. راننده ای برای اولین سال رانندگی باید ماهیانه ۱۶۵ دلار بپردازد که تاوان جبران خسارت تا ۱۰۰۰۰۰۰ دلار را دارد

هزینه های سلامتی

ایلات آلبرتا مرکز درمانی بزرگی به نام AHCIP  دارد که برای ساکنین این استان برای دسترسی رایگان به خدمات بیمارستانی اورژانسی  به کار می رود . اگر به این مراکز اعتماد ندارید ، می توانید از مراکز درمانی خصوصی استفاده کنید که حداقل هزنیه ای ماهانه ۱۰۰ دلار را برایتان لحاظ می کند. البته این هزینه ها در صورتی با توجه به درآمد کار در ادمونتون ، هزینه هایی است که به راحتی قابل تامین برای یک فرد متوسط می باشد.

هزینه های دندان پزشکی

کارهای رایج دندان پزشکی مثل جرم گیری و کشیدن دندان عقل در برنامه های مراکز AHCIP  نیست. در این قسمت برخی از این هزنیه ها را باهم مرور میکنیم :

هزنیه ویزیت و پولیش دندان ۱۹۰ دلار .  

هزینه پر کردن دندان با آمالگام برای هر دندان ۱۳۰ دلار

هزینه X-RAY  دندان ۴۰ دلار

کامپوزیت سازی دندان ۱۸۰ دلار

زندگی در ادمونتون

هزینه های خوراکی

طبق مرکز محاسبات کانادا ،برای خرید مایحتاج روزانه تقریبا هفته ای ۱۶۸ دلار نیاز می شود. البته این هزینه ها قابل پیش بینی نیستند  و از هر خانواده تا خانواده دیگر ،متفاوت اند.برای یک خانواده ۴ نفره با دو بزرگسال و دو کودک ،هفته ای ۲۲۰ تا ۳۵۰ دلار احتیاج است

سرگرمی ها

برای یک خانواده ۴ نفره این هزینه ها قابل پیش بینی است :

بولینگ -۴۰ تا ۶۰ دلار با توجه به کفش

پارک بازی -۱۲۲ دلار

باغ وحش کلگری :۷۸ دلار

سینما :۳۵ تا ۶۰ دلار

جلسات خصوصی شنا :۱۲ تا ۳۰ دلار

بلیط تاتر :۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار

مهاجرت به ادمونتون با تراست

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند تحصیل در ادمونتون و اخذ پذیرش تحصیلی را طی کنید، تراست (trustimm.com)  بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.