زندگی در لوله فاضلاب + تصاویر

۱۹م آذر ،

میگل رسترپو از ۲۰ سال پیش به همراه همسرش در یک لوله فاضلاب متروکه شهر مدلین کلمبیا که آن را به یک آپارتمان تبدیل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ میگل رسترپو از ۲۰ سال پیش به همراه همسرش در یک لوله فاضلاب متروکه شهر مدلین کلمبیا که آن را به یک آپارتمان تبدیل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

 هر یک از ساکنان شهر مدلین با خم شدن در مقابل دهانه این فاضلاب می‌تواند داخل محل سکونت میگل را که طول و عرض آن ۲ متر در ۳ متر و ارتفاعش ۱.۴۰ متر است، ملاحظه کند.

میگل ۶۲ ساله می‌گوید: اینجا را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم زیرا اگر این محل را ترک کنم نه تنها بی‌خانمان می‌شوم بلکه باید هزینه‌های بسیاری را متحمل بشوم؛ او که قبلاً در زباله‌ها به دنبال وسایل قابل بازیافت می‌گشت به سبب بیماری ریوی ناگزیر شد این کار را رها کند.

میگل و همسرش ماریا گارسیا در این فاضلاب زندگی می‌کنند؛ آنها به کمک غذاهایی که همسایگان می‌دهند شکمشان را سیر کرده و مبلغ اندکی هم برای مراقبت از اتومبیل‌هایی که در خیابان پارک می‌کنند، به دست می‌آورند.

میگل می‌ا‌فزاید: بعضی روزها غذایی برای خوردن داریم گاهی هم باید گرسنه بمانیم؛ اما کم کم دیگر عادت کرده‌ایم.

این زوج در داخل محل زندگی خود نمی‌توانند بایستند اما در عوض دیوارهایی دارند که آنها را از خیابان جدا می‌کند؛ یک کمد کوچک، یک تلویزیون سیاه و سفید، یک رادیو و یک پنکه تمام وسایل زندگی آنها را تشکیل می‌دهد؛ هوای لوله فاضلاب به اندازه گرم و خفه کننده است که بدون پنکه زندگی در آن ممکن نیست.

قطعاً از دوش خبری نیست و آنها برای حمام کردن از سطل استفاده می‌کنند؛ هنگامی که باران می‌بارد باید فوراً با کیسه‌های پلاستیکی دهانه لوله فاضلاب را بپوشانند در غیر این صورت مملو از آب می‌شود.

در نزدیکی دهانه لوله فاضلاب آنها در یک قطعه کوچک باغچه‌ای درست کرده‌اند که در آن گل می‌کارند؛ سگ آنها نیز در خارج و در کنار دهانه فاضلاب زندگی می‌کند.

به هر حال، روایت میگل و همسرش گوشه‌ای از فقری است که یک سوم از جمعیت کلمبیا با آن دست به گریبان می باشند.



باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.