زندگی روی شن +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

خوابیدن یکی از مهمترین کارهایی است که ما در طول یک شبانه روز انجام می دهیم و اگر به اندازه و درست باشد برای سلامتی بسیار مفید است اما همین خوابیدن نیز به امکانات خاصی نیاز دارد.

به گزارش تفسیری گروه خواندنی هایممتازنیوز،  ساکنان سه روستای ماهیگیری در منطقه”بتنگ” در اندونزی کاملا با تشک بیگانه می باشند و در هیچ خانه ای اثری از بالش و یا تشک وجود ندارد.

اهالی این روستا به واسطه آنکه در نزدیکی دریا می باشند شن را به عنوان یک عنصر اصلی زدگی خود می دانند. آن ها شن را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند و از آن برای فرش خانه شان نیز استفاده می نمایند.

در این روستاها حتی ثروتمندترین اشخاص نیز برای خوابیدن از شن استفاده می نمایند و تشک در این مکان تنها نقش تزئینی و برای دکوراسیون خانه به کار می رود.

این اشخاص سبب اصلی گرایش خود را به شن دسترسی مناسب، راحتی  و همچنین نرم بودن آن مانند تشک های صنعتی می دانند. این شن ها همچنین در تابستان ها خنک می باشند و زمستان ها نیز تقریبا گرما دارند.

این سنت از دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی آغاز شده است و در آن وقت حتی بیمارستان ها نیز از حاوی تخت های شنی بودند که پس از مدتی به سبب آلودگی با تخت های مدرن تعویض شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.