زنگنه در خانه ملت گزارش ممتاز به نقل از داد/درآمدهای نفتی ۶ ماه اول ۹۲ محقق شده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر نفت با حضور در مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت پروژه های صنعت نفت و میزان درآمدهای نفتی کشور همچنین پیشرفت های اجرای در این صنعت را برای نمایندگان خانه ملت تشریح کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، بیژن نامدار زنگنه به منظور تشریح آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های وزارت نفت و میزان درآمدهای نفتی کشور و پیشرفت طرحهای در دست اجرای صنعت نفت روز قبل (دوم مهرماه) در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.  
 
غلامرضا کاتب؛ سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز،  با بیان این مطلب  گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر نفت برگزار شد، گزارش ممتاز به نقل ازی از وضعیت درآمدهای نفتی کشور و پیشرفت طرح های در دست اجرای صنعت نفت همچنین برنامه هایی که برای راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس  ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

کاتب با بیان اینکه نگاه وزیر نفت، قطع کامل وابستگی به واردات بنزین است، ادامه داد: همچنین در این جلسه، بند (۱) و (۲) از لایحه اصلاح قانون بودجه سال کل کشوردر جلسه کارگروه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کلیات این اصلاحیه در جلسه هفته آینده این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه ناصر سودانی، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: وزارت نفت با رعایت قانون اساسی و آگاهی مجلس می تواند سبب تکامل قراردادهای نفتی شود.  

وی اظهار داشت: لازم است قرارداهای نفتی بر اساس اصل ۶٧ قانون اساسی با آگاهی مجلس تنظیم شود که ما در این خصوص با تاکید بر حفظ مصالح ملی کشور، مجوز تکامل بخشی به قراردادهای نفتی را به وزارت نفت داده ایم.

سودانی در خصوص بهره مندی بیشتر از ظرفیت های بین المللی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور نیز اظهار داشت: ایران تمایل دارد ابعاد همکاری ها را با شرکت های بین المللی به خصوص درعرصه سرمایه گذاری نفت و گاز گسترده تر کند.

وی حضور شرکت های بین المللی در پروژه های نفتی ایران را منوط به تامین منافع ملی دانست و افزود: ما از رویکردهایی که تامین کننده منافع و مصالح کشور است با قوت حمایت می کنیم.
به گفته وی نگاه وزیر این است که دیگر وابستگی به واردات بنزین نداشته باشیم و گاز مورد نیاز را هم در داخل تامین کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  افزود: بند یک و دولایحه اصلاح قانون بودجه سال کل کشوردر جلسه کارگروه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کلیا ت این اصلاحیه در جلسه روز سه شنبه هفته آینده کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

در ادامه سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: در جلسه دیروز کمیسیون تقاضای تحقیق و تفحص بنده از شرکت ملی نفت با حضور مسئولین این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: ۴ محور اصلی تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت در مورد خرید نفت از بعضی شرکت‌های اروپایی، عدم موفقیت نسبی در پرژه‌های نفت و گاز مانند پارس جنوبی، استفاده و بکارگیری نیروهای غیر بومی در شرکت‌های نفتی استان‌ها و مناطق نفت‌خیز کشور و استفاده از نیروهایی با هدف مشخص که ضربات بزرگی بر پیکره صنعت نفت و اشتغال وارد کرده است، در جلسه دیروز مورد بررسی قرار گرفت.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: توضیحات مسئولین شرکت ملی نفت در خصوص موارد مطرح شده از تحقیق و تفحص برای اعضا قانع‌کننده نبود که قرار شد آن‌ها مستنداتی از توضیحاتشان به اعضای کمیته تحقیق و تفحص ارائه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.