زنگ خطر برای کمیته ملی المپیک/ در بی سامانی وزارت ورزش ، مجمع را چیدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – درحالی که وزارت ورزش همچنان بی وزیر اداره می گردد ، تعدادی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به دنبال چیدن اعضای مجمع می باشند.

مهدیه جباری : بر اساس اساسنامه تازه کمیته ملی المپیک ، درحالی که تعدادی از اعضای پیشین فدراسیون های غیر المپیکی حذف شده اند، تعداد آرای معلق که از سوی هیات اجرایی افزایش یافته اند .بر این اساس نزدیک به ۱۲ عضو مجمع  را آرای مستقیم اعضای هیات اجرایی مشخص می کنند. ۱۲ عضوی که در آخرین نشست هیات اجرایی انتخاب شدند . جلسه ای که از ۹ نفر ، ۴ غایب داشته است و ۵ نفر دیگر انتخاب هایی داشتند که حتی اعتراض محمود خسروی وفا را به همراه آورده است.

به گزارش ممتاز ؛ او در نامه ای به رئیس کمیته ملی المپیک اعتراضش را بیان کرده و خواهان تعویق ثبت نام برای مجمع ۲۵ آذر شده است. این خبری است که طی نامه ای صبح دوشنبه از سوی بهرام افشارزاده به محمد علی آبادی اعلام شده است.

هیات اجرایی کمیته المپیک که بر اساس اساسنامه تازه خود می توانسته ۱۲ عضو مجمع را انتخاب کند در نشستی که غایبان سرشناسی چون محمود مشحون ، علی کفاشیان و محمود خسروی وفا و البته یکی دیگر از اعضا داشته است ؛ برای این ۱۲ عضو تصمیم گرفته اند: انتخاب اصغر رحیمی ، یکی از اعضای تیم مدیریت علی آبادی در کمیته ملی المپیک به عنوان کارشناس المپیک ، درحالی که در این بخش روی نام هایی چون نصرالله سجادی و مصطفی هاشمی طباء چشم بسته شده تا شاید این دو نتوانند کاندیدای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک هم باشند. انتخاب دکتر هادوی ، مربی تیم ملی بسکتبال بانوان  درحالی که او با اعتراض اعضای حاضر در جلسه ، جانشین شاه محمدی از آشنایان علی آبادی شده بود. البته خسروی وفا معترض است که در حضور گزینه هایی چون دکتر طاهریان و دکتر فرهادی زاد ، انتخاب دکتر هادوی هم به چالش کشیده است.

جنجالی تر از این انتخاب ها ، انتخاب یک داور رزمی به عنوان نماینده داوران و مربیان است . گزینه ای که ارتباطی نزدیک با گروه قدمی ، علی آبادی و رحیمی دارد به جای محمد بنا ، رسول خادم و هزاران مربی و داور سرشناس کشورمان می گردد که در المپیک ها هم افتخارات بسیاری برای کشورمان کسب کرده اند.

محمد جمشیدی؛ این نام به عنوان نماینده باشگاه ها معرفی می گردد. مدیر پیشین حراست صدا و سیما و باشگاه انقلاب به واسطه حضور در هیات مدیره پرسپولیس می گردد نماینده باشگاه های کشور.انتخابی که باز شائبه بر انگیز است. درحالی که گزینه های بسیار سرشناس تری می توانستند در روز مجمع رای بدهند. از بین علی مرادی و قلم سیاه ، درحالی که مرادی قصد کاندیداتوری داشته ، علی قلم سیاه را بر می گزینند. انتخابی که اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است و جالب اینجاست که این برگزیده ها ، بسیار های شان در لیست پیشنهادی دبیرکل یعنی افشارزاده هم نبودند اما اعضای متفق هیات رئیسه این تصمیم را گرفته اند.

برای انتخاب ۶ ورزشکار هم اگرچه نام های سرشناسی چون سوریان ، ساعی ، سلیمی و میران دیده می گردد اما دو عضو دیگر بسیار در این سطح نیستند. کشتی آزاد سهمیه ای ندارد و البته مهمتر نکته ای است که محمود خسروی وفا در نامه اعتراض آمیزش برای علی آبادی نوشته:« بر اساس اساسنامه ما باید ابتدا کمیسیون ورزشکاران را تشکیل می دادیم و بعد این اعضا از سوی کمیسیون انتخاب می شدند. آنچه شما انجام دادید مخالف قانون IOC است و کافی است تا بتوانند انتخابات کمیته المپیک ایران را تعلیق کنند.»

انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است روز ۲۵ آذر برگزار شود. این ترس بین اهالی ورزش هست که در روزهای بی سامانی ورزش کشور ، انتخاباتی طراحی شده ، سبب شود تا ورزش ایران لطمه ای تازه بخورد بعد از دو سالی که کمیته اجرایی با لولوی تهدید توانست به مدیریتش ادامه بدهد.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.