زنگ خطر تعطیلی بیش از ۷۰ درصد صنایع مازندران / وضعیت راه‌های این استان اسف‌بار است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده مردم مازندران در مجلس با بیان اینکه صنعتی به عنوان صنعت شاخص در این استان مشاهده نمی‌شود، گفت: بیش از ۷۰ درصد شهرک‌های صنعتی شهرستان ساری تعطیل شده است.

“محمد دامادی” نماینده مازندران و ساری در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، گفت: براساس آمارهای گرفته شده ۴هزار و ۷هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران تغییر کاربری داشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال علت‌ و معلول این اتفاق باشیم، اظهار داشت: آیا مردم این استان از کشاورزی خسته شدند و دوست دارند بافت فرهنگی‌شان تغییر پیدا کند و افراد دیگری در روستاهای مازندران بیایند و فضای روستایی را تغییر دهند، اما این مسئله به این صورت نبوده و ما آن را نمی‌پذیریم.

دامادی، افزود: علی‌رغم بالا بودن امکانات خدادادی در استان مازندران، سطح معیشت مردم این استان بسیار پایین نگه داشته شده و سالهاست تصمیم داریم حوزه کشاورزی مازندران را به عنوان قطب اصلی کشاورزی ببینیم.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز تاسف از وضعیت کشاورزی مازندران، اظهار داشت: کشاورزی این استان از عقب افتاده‌ترین کشاورزی‌های روز دنیا عقب است، حتی نتوانستیم “لاینینگ” را در حوزه کشاورزی که از هدر رفتن آب‌های کشاورزی جلوگیری می‌کند ارائه دهیم و همچنین نتوانستیم یک الگوی کشت مناسب در حوزه کشاورزی ارائه داده و ادوات کشاورزی خود را نوسازی کنیم و حتی کشاورز، به اندازه و در یک زمان مشخص در اختیار خود نداریم.

دامادی افزود: هر کشاورز باید ادوات کشاورزی را به صورت کامل برای خودش داشته باشد و نه این که یک نفر با داشتن ادوات کشاوزی ۱۰ الی ۱۵ زمین کشاورزی یک روستا را پوشش دهد، همچنین کمباین‌هایی که در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود با اینکه معاینه فنی شده‌اند، اما غالبا از رده خارج و انرژی را هدر می‌دهند.
 
نماینده مردم مازندران با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی، گفت: خسارت‌هایی که در این بخش به وجود می‌آید متاسفانه پرداخت نمی‌شود و در حال حاضر برنج و شالی کشاورزان در دستانشان باقی مانده و با صادرات نفت،  برنج‌هایی را وارد کردند که مازاد بر نیاز کشور است.
 
دامادی با تاکید بر اینکه درحال حاضر شالی کشاورز خریداری نمی‌شود، گفت: با این اوصاف چه طور می‌تواند این کشاورز رشد کند هنگامی که سطح معیشتش پایین آمده و مجبور است زمین زراعی‌اش را فروخته و به کارهای دیگری مشغول شود.
 
دامادی حوزه گردشگری و وضعیت راه‌ها را یکی دیگر از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش دانست و گفت: متاسفانه وضعیت‌ راه‌های این استان بسیار اسفبار است و حتی حوزه صنعت این استان به طور کلی تعطیل شده است.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه در این استان صنعتی به عنوان صنعت شاخص مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: صنایع کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیش از ۷۰ درصد از شهرک‌های صنعتی استان مازندران تعطیل شده و مابقی آنان نیز در شرف تعطیلی هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.