زنگ خطر در میانمار

سردبیر خبر شبکه تلویزیونی DIGANTA بنگلادش با اشاره به آمارهای تکان دهنده کشتار مسلمانان در میانمار خواستار اقدام جدی سازمان های اسلامی در این مورد شد.
“رشید الاسلام” سردبیر خبر شبکه تلویزیونی DIGANTA بنگلادش در گفتگو با خبرنگار مهر شرایط مسلمانان در میانمار را بسیار وخیم ارزیابی کرد و گفت: درگیری های فرقه ای بین مسلمانان و بودایی ها در میانمار ریشه در سیاستهای تبعیض آمیز دولت نظامی این کشور دارد و آنچه که در ماه ژوئن رخ داد موجب سربازکردن این زخم کهنه شد.

وی افزود: درگیری های خشونت بار هزاران نفر را بی خانمان کرده و موجب پناه بردن آنها به کشورهای همسایه از جمله بنگلادش شده است. از ژوئن گذشته میانمار شاهد صحنه های خشونت باری از کشتار مسلمانان، به آتش کشیده شدن خانه های آنان و فراری دادنشان بوده ایم.

به گفته رشیدالاسلام با شدت گرفتن هجوم مسلمانان به مرزهای بنگلادش و مشکلاتی که در این منطقه ایجاد شده، دولت این کشور اقدام به جلوگیری از ورود آنان به خاک خود و بازگرداندن پناه جویان به میانمار کرده است. تا کنون آمارهای متفاوت و تکان دهنده ای در مورد شمار قربانیان این درگیری ها منتشر شده، اما رقمی که رسما اعلام شده به بیش از هزار و ۲۰۰ کشته اشاره دارد که از این بین ۵۰۰ کشته متعلق به بودایی ها است.
این کارشناس رسانه ای بنگلادش وضعیت بوجود آمده در میانمار را بسیار وخیم و برای ملتهای مسلمان بسیار تکان دهنده دانست و تاکید کرد: سازمانهای بین المللی مانند سازمان همکاری اسلامی باید وارد عمل شده و اقدامی جدی در این زمینه انجام دهند.
وی در ادامه سکوت معنادار برنده صلح نوبل میانمار را که مدعی دفاع از حقوق مردم این کشور است به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت: “آنگ سان سو چی” همچنان در قبال این کشتارها سکوت کرده است. این امر باعث شده بسیاری از مسلمانانی که پیشتر طرفدار وی بوده اند، در مقابلش قرار بگیرند.
سردبیر خبر شبکه تلویزیونی DIGANTA بنگلادش در پایان یادآور شد: دولت بنگلادش به عنوان کشور همسایه میانمار در قبال وقایع اخیر موضع گیری کرده و حتی سفر “تین سین” رئیس جمهوری میانمار به بنگلادش که قرار بود در ماه جاری میلادی انجام گیرد، تحت تاثیر این وقایع لغو شده است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.