زنگ دانش‌آموز شهید در گلزار شهدای بهشت‌ زهرا به صدا درآمد

اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور مدیرعامل سازمان بهشت زهرا مراسم ملی نواختن زنگ دانش‌آموز شهید برای سومین سال متوالی با هدف پاسداشت یاد و خاطره جانفشانی‌های ۳۶ هزار دانش آموز شهید کشور امروز در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم ملی نواختن زنگ دانش‌آموز شهید برای سومین سال متوالی با هدف پاسداشت یاد و خاطره جانفشانی‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید کشور با شعار دانش‌آموزان دیروز آموزگاران امروز در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم اکبر توکلی نژاد مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به برگزاری کیفی مراسم شهدا در بهشت زهرا گفت: از مجموعه ۱۳۰ هزار شهید بهشت زهرا ۶۵۰ شهید دانش‌آموز می باشند که در روز اول مهرماه به عنوان گرامیداشت شهدا، زنگ‌ دانش‌اموز شهدا در بهشت زهرا نواخته می‌شود.

وی افزود:‌افتخار دارم به عنوان خادم امام و شهدا در بهشت زهرا و با توجه به دیدگاه شهرداری تهران برای تبدیل این مکان به عنوان بزرگترین قطب فرهنگی کشور با اجرای مراسم نواختن زنگ دانش‌آموز شهید از ارزش‌های ۳۰ هزار شهید در این مکان پاسداری و تجدید میثاق نماییم.

توکلی با اشاره به شعار این مراسم که “دانش‌ آموزان دیروز، آموزگاران امروز” است ادامه داد: این مراسم که با حضور مسئولان شهری و دانش‌آموزان امروز و دانش‌اموزان شهید دیروز برگزار شد، سومین سال خود را پشت سر گذاشت و امیدواریم بهره لازم را از ارزش‌های شهدا که آموزگاران امروز بشریت می باشند ببریم و درس‌هایی که دانش‌آموزان دیروز به ما دادند را فراموش نکنیم.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام امرودی مشاور شهردار تهران و قائم‌مقام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران که در این مراسم حضور داشت با تاکید بر وظیفه عمومی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: نام مدارس و کوچه‌های خود را به نام شهدا می‌گذاریم که همیشه یاد شهدا در ذهن‌مان باشد و زنگ شهدای دانش‌آموز شهید می‌زنیم تا اخلاق و معنویت را احیا و فراموش نکنیم که متعلق به این فرهنگ هستیم.

وی با بیان چند خاطره از شهدای جنگ تحمیلی افزود: فراموش نمی‌کنم مادر شهیدی را که وقتی خبر شهادت فرزندش را برای‌شان برده بودیم گفت؛ چرا از قبل خبر ندادید که شربت و شیرینی بخرم که شرمنده شما و میهمانان‌مان نشوم. اینجا ایران است، کشوری که ۳۶ هزار شهید تقدیم اسلام کرده است.

امرودی ادامه داد:‌زنگ شهدای دانش‌آموز را می‌زنیم که حواس‌مان باشد امروز بر سر پست و مقام و پول دعوا نکنیم و باید بدانیم امروز که دراین کشور عزت و عظمتی هست و رئیس‌جمهور کشورمان می‌رود تا در قلب دشمن مقتدرانه سخنرانی کند همه به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به بشارت‌های امام راحل در مورد از بین رفتن صدام، گورباچف و اضمحلال آپارتاید گفت: در مورد اسرائیل نیز امام بشارت دادند و شما خواهید دید اسرائیل از بین خواهد رفت و من امروز صدای خرد شدن استخوان‌های اسرائیل و کفار را می‌شنوم.

مشاور شهردار تهران با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری که فرمودند امروز زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهدا نیست شهید و شهادت در این کشور پهناور تمدن‌ساز شده است تمدن نوینی که سبک زندگی ویژه خود را دارد و آن برگرفته از فرهنگ شهید و شهادت است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم خانواده‌های شهدای گرانقدر و همچنین تعداد زیادی از همسران و مادران شهدا و مقامات کشوری و سرداران و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و تعدادی از دانش‌آموزان شاهد حضور داشتند و همچنین تعداد ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان به صورت نمادین در پشت نیمکت‌های مدرسه به صورت منظم نشسته بودند و از درس‌های کلام ایثار و شهادت استفاده می‌کردند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم ۶۵۰ بسته فرهنگی به تعداد دانش‌آموزان شهید تهران توزیع و ۶۵۰ سرو در قطعات مطهر شهدا به یاد دانش‌آموزان شهید کاشته شد و همچنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دانش‌آموز توسط معاون خدمات شهری و مدیران سازمان‌های وابسته به شهرداری انجام شد.

گفتنی است همچنین اهتزاز پرچم بارگاه متبرک دوطفلان مسلم از افتخارآفرینان حماسه ماندگار کربلا در گلزار شهدای بهشت که از کربلا با این هدف به تهران منتقل شده بود و همچنین نواختن زنگ دانش‌آموز شهید از دیگر اقداماتی بود که امروز صورت گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.