زن مسلمان نقش اساسی در گسترش معنویت و تقریب مذاهب دارد

فروردین ۱۴۰۳

آیت‌الله تسخیری در همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان:

دبیر شورای عالی تقریب گفت: اتحادیه جهانی زن مسلمان می‌تواند نقش اساسی در گسترش معنویت و تقریب مذاهب صورت دهد و در آینده شاهد کنفرانس بزرگ جهانی به نام زن مسلمان باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی تقریب با حضور در همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) گفت: امیدوارم این اتحادیه منشاء نور در جهان شود چرا که نور نبوت اسلامی از یک غار کوچک تاریک به نام حراء آغاز و شامل کل جهان شد و نورش آنچنان بود که فرقان بین حق و باطل و راه تعالی بشریت را هموار کرد.  

 

وی تصریح کرد: ما امروز در جهان شاهد نقش موثر ان جی‌ او‌ ها (سازمان‌های مردم نهاد) هستیم و شاید در بعضی اجلاس‌های جهانی ان جی او ها نقش بیشتری از اجلاس رسمی داشته باشند چرا که در دوربان آفریقای جنوبی این سازمان‌ها نقش عظیمی در محکومیت رژیم صهیونیستی ایفا کردند و در اجلاس قاهره این ان جی‌ او ها بودند که توانستند سند منحرفی که از ملل متحد آمده بود را تغییر دهند، البته زنان در ان‌ جی‌ او ها فعال‌تر بودند و با احساسات پاک خود تاثیرات عظیمی در کنفرانس‌های جهانی گذاشتند.  

 

دبیر شورای عالی تقریب اظهار داشت: اگر بتوانیم در اتحادیه جهانی زن مسلمان زنان مسلمان را دور هم جمع کنیم که بیایند حرف‌شان را بزنند موفقیت این اتحادیه چند برابر می‌شود. 

 

آیت‌الله تسخیری ادامه داد:‌ متاسفانه ابرقدرت‌ها که مدعی تشکیل جامعه بین‌الملل می باشند می‌گویند جامعه بین‌الملل تصمیمی را راجع به ایران گرفته، با اینکه آنها مجموعه کمی می باشند اما در برابر بسیاری از کشورها و سازمان‌ها مثل جنبش عدم تعهد که ۱۲۰ کشور در آن عضو می باشند را محل نمی‌دهند و خود را به عنوان جامعه بین‌الملل مطرح می‌کنند.  

 

وی بیان داشت:‌کشورهای بزرگ وقتی می‌بینند جامعه ملل را که خود ساخته‌‌اند اما با آن نمی‌توانند به هدف‌شان برسند از مقررات نظام ملل متحد عبور می‌کنند و الان شاهد هستیم آمریکا، فرانسه و انگلیس محلی به تصمیمات شورای امنیت نمی‌دهند و خود تصمیم به حمله بر علیه سوریه می‌گیرند تا هدف شوم خود را برای از بین بردن دولت مقاوم سوریه محقق کنند تا رژیم صهیونیستی به اربابی منطقه برسد و همچنین به خاورمیانه تازهی که مبشر آن می باشند، دست یابند.  

 

دبیر شورای عالی تقریب اضافه کرد:‌ مستکبران حتی شورای امنیت را که ساخته دست خودشان است را کنار زدند چرا که رئیس‌جمهور سابق آمریکا چند سال پیش ایده‌ای را مبنی بر جنگ پیشگیرانه مطرح کرد که براساس آن ابرقدرت‌ها برای پیشگیری از جنگ به کشوری دیگر حمله می‌کنند تا اهداف‌شان را تامین کنند که این امر عبور از قانون ملل متحد است.  

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در آشوبی که ابرقدرت‌ها در آن فعال می باشند باید توده‌های انسانی فعال شوند و بهترین چهره توده‌ها ان جی او هایی می باشند که براساس اعتقادات ایمانی و اخلاص تشکیل می‌شوند و زنان مسلمان می‌توانند این سازمان‌های مردم نهاد را تشکیل دهند.  

 

آیت‌الله تسخیری اظهار داشت: تقریب مذاهب پاسخ مسلمانان مثبت و علمای آگاه به حرکت تکفیر است چرا که اسلام دین عقلانیت، گفتگو، آزادی، اجتهاد، اخوت و وحدت بوده و ما نمی‌توانیم منطق تکفیر را قبول کنیم چرا که تکفیر یعنی ضد اسلامی حرکت کردن.  

 

وی ادامه داد:‌تکفیر عین تفرقه بوده و به تعبیر قرآن تا حد کفر می‌رسد.  

 

دبیر شورای عالی تقریب ادامه داد:‌ تقریب منطقه اسلام و پاسخ توده‌های مسلمان به حرکت‌های استکباری و توطئه بوده و زنان مسلمان و آگاه باید بیایند و منطق تقریب را حتی در خانواده و جامعه کوچک خویش جای دهند.  

 

آیت‌الله تسخیری افزود: اتحادیه جهانی زن مسلمان یکی از اهدافش گسترش تقریب بوده و زنان مسلمان پاسخ مفتیانی که مسئله تکفیر را مطرح می‌کنند را باید بدهند.  

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم اتحادیه جهانی زن مسلمان نقش اساسی در گسترش معنویت و تقریب مذاهب صورت دهد و در آینده شاهد کنفرانس بزرگ جهانی به نام زن مسلمان باشیم.  

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.