زن و شوهرهایی که دو شیفت کار می کنند بخوانند!

راه حل های عملی برای زن و شوهر های که دوشیفت متفاوت کار می کنند

به گزارش ایران ویج ، ۶ بعد از ظهر که کارتان تمام می شود و کلید را روی در خانه می اندازید، او رفته است و صبح که برای سرکار رفتن آماده می شوید، او تازه به خانه آمده و حتی به زحمت برای صبحانه خوردن با شما انرژی دارد. داشتن برنامه های کاری متضاد، آن هم برای یک زوج جوان نه آسان است و نه دلپذیر؛ اما اگر مهارت های ارتباطی تان را قوی تر کنید و یاد بگیرید که از کوچک ترین فرصت ها می توانید بهترین استفاده ها را بکنید، اوضاع تان به مراتب بهترمی شود. اگر هنوز هم این ادعا را باور ندارید، قبل از هر قضاوتی، ادامه این مطلب را بخوانید و سعی کنید چند هفته ای اجرایش کنید.

 

● از راه دور در کنارش باشید

حتی در ساعت های کاری ارتباط تان را با هم قطع نکنید. سعی کنید در طول روز به هر شیوه ای که می توانید با هم در تماس باشید. از یک تلفن کوتاه چند دقیقه ای گرفته، تا پیامک فرستادن یا ایمیل زدن، همگی می توانند رابطه شما را نزدیک نگه دارند. شاید فکر کنید که این راه ها زیاد از حد ساده هستند و نمی توانند تاثیر خاصی روی ارتباط شما بگذارند اما باور کنید، همین باخبر بودن از حال هم و سهیم شدن در فعالیت های روزانه یکدیگر می تواند به اندازه بودن در کنار هم برای تان مفید باشد. از طرف دیگر، حس این که شما در ساعت های کاری تان هم از همسرتان غافل نمی شوید و او را از هر فعالیت دیگری مهم تر می دانید، می تواند در بهتر شدن ارتباط شما تاثیر فوق العاده ای داشته باشید.

 

● عشق تان را در خانه جا بگذارید

پیدا کردن یک یادداشت عاشقانه در گوشه ای از خانه یا یک شاخه گل هم از دیگر کارهایی است که تاثیر معجزه آسایی روی ارتباط شما می گذارد. قرار نیست هر روز یک دسته گل بخرید و این اتفاق رومانتیک را به یک عادت تبدیل کنید ولی می توانید هر روز بدون صرف هیچ هزینه ای با یادداشت های تان همسرتان را شگفت زده کنید. پس قبل از خروج از خانه روی یخچال، میز ناهارخوری، میز کار و تخت تان، یک برچسب کوچک بچسبانید که همه احساس شما را در بر داشته باشد. بد نیست گاهی هم با گذاشتن یک هدیه در خانه، به همسرتان نشان دهید که به فکر احتیاجاتش هستید و گرچه از هم دورید اما باز هم تا آنجا که بتوانید برای او وقت می گذارید.

 

● کمی فداکار شوید

از زمانی که متعلق به شماست به خاطر همسرتان صرف نظر کنید. ممکن است درست در همان لحظه که شما آماده خواب می شوید، او بیدار شود. قرار نیست هر شب خواب تان را فدای دیدن او بکنید اما می توانید حتی در اوج خستگی یک بار در هفته از استراحت تان برای او صرف نظر کنید. شاید در روز بعد انرژی چندانی برای کار کردن برای تان باقی نماند، ولی مطمئن باشید که بودن در کنار او ارزش چنین خستگی ای را خواهد داشت. اشکالی ندارد اگر روز بعد چند ساعت دیرتر به سرکار بروید یا از مرخصی تان استفاده کنید. یادتان نرود که حتی در این شرایط سخت کاری شما وظایفی در قبال این ارتباط دارید که نمی توانید فراموش شان بکنید.

 

● هفته ای یک ناهار

هر هفته یک روز با هم ناهار بخورید. نمی گوییم که هفته ای یک روز برای صرف ناهار در کنار او سر کار نروید اما شما می توانید برنامه تان را طوری هماهنگ کنید که هم به کار تان برسید و هم به او. برای مثال اگر شرایطش را دارید، از او بخواهید که یک روز در هفته به دفتر کار شما بیاید و با شما غذا بخورد و اگر این امکان در اداره برای شما مهیا نیست، هفته ای یک روز، ۲ ساعت مرخصی بگیرید و با او به یک رستوران رومانتیک بروید. اگر هم شرایط مالی مناسبی ندارید و از عهده رفتن به یک رستوران لوکس برنمی آیید، قرار تان را فدای جیب تان نکنید. به نزدیک ترین فست فود بروید و چند ساعت کم هزینه و رومانتیک را بگذرانید. فرصت شما زیاد نیست، پس سعی کنید در همین چند ساعت از کارهایی که در تمام هفته انجام داده اید و برنامه ای که برای هفته آینده دارید باخبر شوید. یادتان نرود که بی خبر بودن از حال یکدیگر، یکی از خطرناک ترین آفت ها در یک زندگی مشترک است.

 

● ماهی یک بار فقط متعلق به او باشید

ماهی یک بار هم که شده، از کار تان مرخصی بگیرید و در کنار همسرتان باشید. این روز را که باید فقط متعلق به شما و همسرتان باشد، با مهمانی های شلوغ خانوادگی از دست ندهید. سعی کنید در خانه بمانید و تمام روز در کنار یکدیگر استراحت کنید یا برای یک تور یک روزه برنامه ریزی کنید و روزتان را با طبیعت سپری کنید. شاید بد نباشد که از شب قبلش به یک هتل در حومه سرسبز شهر بروید و فردا همانجا با هم از خواب بیدار شوید و تا پایان روز هم درکنار هم از یک طبیعت آرام لذت ببرید.

 

● آخر هفته ها را نسوزانید

حتی اگر برنامه کاری شما کاملا متضاد باشد، قطعا باز هم یک تعطیلات آخر هفته مشترک خواهید داشت. با خودخواهی از این تعطیلات برای خوابیدن و تنهایی استراحت کردن استفاده نکنید. بلکه از قبل برای این روز برنامه ریزی کنید و با تلاش برای بودن در کنار هم و انجام فعالیت ها، بازی ها و سرگرمی های ۲نفره، یک آخرهفته زیبا را برای یکدیگر بسازید. شاید بد نباشد بعضی هفته ها یک مکان هیجان انگیز مثل کارتینگ یا کوه را انتخاب کنید تا کسالت یک هفته کار را با یک روز متفاوت از بین ببرید. اگر شما شرایط کاری ساده تری دارید، آخر هفته ها کمی به خستگی همسرتان فکر کنید و تنها برای یک نیم روز این برنامه های تفریحی را تنظیم کنید.

 

● تقسیم کنید

در مورد کارهای خانه برنامه ریزی کنید تا مسئولیت های خانه روی دوش یک نفر سنگینی نکند. اگر شیفت کار شما چرخشی است، یک هفته شما و یک هفته او مسئولیت خرید ها، تمیز کردن خانه و… را برعهده بگیرید و اگر هم شیفت ثابتی دارید، بنا به وقت و محدودیت هایی که هر دوی شما دارید، مسئولیت های متفاوتی را برعهده بگیرید. شاید بد نباشد که برخی کار ها را برون سپاری کنید. برای مثال با یک فرد مورد اعتماد در مورد کارهای خانه، آن هم در ساعتی که خودتان در خانه نیستید صحبت کنید. نگذارید که زمان کوتاه با هم بودن تان صرف کارهای خانه یا دیگر فعالیت های تک نفره تان شود.

 

● خودتان را به جریان باد نسپرید

از سرگرمی های شخصی تان صرف نظر نکنید. ممکن است این فاصله کمی شما را کسل و بی حوصله کند اما نگذارید که این اتفاق بیفتد. اگر شما وقت آزادتری نسبت همسرتان دارید، سعی کنید کمی سرتان را شلوغ کنید. با رفتن به کلاس های مختلف یا برنامه ریزی برای پیشرفت کاری و تحصیلی می توانید خودتان را از تنهایی در بیاورید و از این اوضاع به نفع روحیه خودتان بهره برداری کنید. یادتان نرود که چه انتظاراتی از خود و از این ارتباط دارید و تنهایی و خستگی تان را در خودتان نریزید. هر زمان که فکر کردید آستانه تحمل تان پایین آمده، در مورد شرایط تان با همسرتان صحبت کنید. شاید لازم باشد که چند روزی کار را قربانی کنید و برای برگرداندن انرژی تان به مسافرت بروید.

 

● به این شرایط تن ندهید

به فکر تغییر دادن این شرایط باشید. به این دوری تن ندهید و نگذارید که تمام سال های زندگی مشترک تان در تنهایی بگذرد. یک افق برای خود تان مجسم کنید. مثلا بگویید روی این مسیر حرکت می کنم تا ۲ سال دیگر به این نقطه برسم و شرایط را تغییر دهم یا این که اگر به خاطر شرایط خاص مالی تان درگیر چنین وضعیتی شدید، در این دوره بیشتر از هر زمانی به فکر پس انداز و اضافه کاری باشید، تا این شرایط خاص را پشت سر بگذارید و به زندگی عادی برگردید. شاید لازم باشد که بچه دار شدن را به چند سال بعد و زمانی که شرایط آرام تری دارید موکول کنید. در این دوره مهم ترین چیز این است که بار اضافه ای به دوش خود نیندازید و از هر تغییری که می تواند استرس زندگی شما را بالاتر ببرد، بپرهیزید.

مجله زندگی ایده آل

» سبک زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.