زهرا اشراقی: در صحنه انتخابات حاضر شویم

«نرفتن به پای صندوق های رای قابل قبول نیست و به همین خاطر جریان اصلاح طلبی همیشه موافق  حضور گسترده در انتخابات بوده  و  اکنون نیز -خصوصا با توجه به این که کاندیدای ما مورد تایید آقایان هاشمی و خاتمی است  -توصیه می کنم  مردم به او رای بدهند.»

زهرا اشراقی نوه امام خمینی با بیان این جمله و توصیه در گفت و گو  با عصر ایران شرکت کرده است:

*دولت یازدهم چه شرایطی را پیش روی خود خواهد دید؟

دولت بعدی در شرایطی کار خود  را شروع خواهد کرد که وضعیت اقتصادی در بدترین شرایط خود قرار دارد و تحریم‌های تحمیل شده، بیکاری و تورم را به اوج رسانده و  مردم مشکلات متعددی را تجربه می کنند. به همین دلیل باید گفت رییس جمهوری بعدی و همکارانش دشواری‌های زیادی را پیش روی خود خواهند دید.

مهم ترین مشکل البته  مسایل اقتصادی  است که  دغدغه اصلی جامعه را به خود اختصاص داده  وموجب می شود برای روی کار آمدن دولتی منطق گرا اصرار داشته باشیم .تاریخ چند سال گذشته کشور نشان می دهد افراط و تفریط مانع تلاش و در نتیجه پیشرفت بوده و دقیقا به همین خاطر  نیاز به نغییر به وضوح احساس می‌شود.

* پیش بینی شما از رویکرد دولت بعدی چیست؟

مطمئن باشید از این به بعد هیچ دولتی روی کار نخواهد آمد که به اندازه این چند سال با نهادهای دیگر اصطکاک داشته یاشد و با مشکل آفرینی به جامعه هزینه تحمیل کند. با نگاهی به اتفاقات چند سال اخیر به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که به دولتی نیاز داریم که بتواند فضایی آرام را برای کشور به وجود آورد.

*آیا دیگران نیز حاضر به همکاری با دولت مورد نظر شما خواهند بود؟

مهم، این است که همه با درک صحیح شرایط سیاست تنش زدایی را در پیش بگیرند و به همین دلیل مجلس و دولت و نهادهای دیگر باید این مساله را در نظر بگیرند، چنانچه دولتی از طیف رقیب روی کار بیاید باید با در نظر گرفتن منافع و مصالح ملی، با دولتمردان همکاری داشته باشند تا مشکلات، روز به روز کاهش پیدا کنند و در نتیجه آرامش عمومی بیشتر شود. واقعیت موجود این است که با وضع موجود و اوضاع آشفته ناشی از  تحریم و سیاستهای غلط در دیپلماسی پرداختن به مسایلی چون اختلافات داخلی و بحث‌هایی از این دست درست نیست و ارتکاب آن  اشتباهی است که هرگز توجیه نخواهد شد.

*برخی معتقدند دولت در سیاست های کلان و تاثیر گذار نمی تواند دخالت داشته باشد . در این صورت تا چه اندازه می تواند تغییر ایجاد کند؟

درست  است که برخی مباحث در زمره سیاست های کلان قرار می گیرند اما در نظر داشته باشید به هر حال  این رییس جمهوری و دولا اوست که مذاکره می‌کند.  قیاس شرایط دولت فعلی و دولت های  گذشته صحت این نظریه را نشان می‌دهد  و از این رو باید امید داشت بخش عمده ای از جامعه به این نتیجه برسد که «تغییر» ضروری است. به همین دلیل   از مردم  می خواهیم  روز جمعه با حضور پر شور در انتخابات، شرایط را برای روی کار آمدن  یک مجموعه منطقی و عقلگرا فراهم کنند.

*توصیه اصلی شما حضور مردم در انتخابات و رای به گزینه نهایی اصلاح طلبان است. توصیه دیگری هم دارید ؟

در صحنه باشیم تا حرف مان را بزنیم و به همه نشان  دهیم جریان اصلاح طلبی همیشه پویا بوده و همچنان در تلاش است تا تاثیر لازم را  بر جای بگذارد. توصیه اصلی همان حضور در صحنه است .

نوشته زهرا اشراقی: در صحنه انتخابات حاضر شویم اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.