“زهره شکوفنده” از هیچ کمکی به جوانان دریغ نکرد/ “دونگ یی” فرصت خوبی برای رشد جوانان دوبله بود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

منوچهر والی زاده، صدا پیشه نقش امپراطور در مجموعه “دونگ یی” در گفتگو به خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ گفت: سال هاست که به دوبله آثار متفاوتی می پردازم و به دلیل عشقم به مخاطب، همه سعی خود را برای دوبله قابل قبول یک اثر می کنم.
وی با بیان این مطلب که کره‌ای‌ها بریده بریده صحبت می کنند، تصریح کرد: به دلیل بریده بریده صحبت کردن کره ای ها، گاهی بعضی از دوبلورهای جوان هم بریده بریده در اتاق های ضبط به دوبله اینگونه آثار می پردازند.
والی زاده، ادامه داد: من همیشه و تا جایی که بتوانم به آنها کمک کرده و می گویم شما ها باید لب و دهان مخاطب را با کلمات و جملات پر کنید.
وی افزود: در گذشته دوبله اینگونه آثار به خصوص مجموعه های کره ای ضعیف تر از الان بود، ولی سال هاست که مانند آثار هالیوودی دوبله آن پیش می رود.
این دوبلور پیشکسوت سیما با اشاره به زحمات زهره شکوفنده مدیر دوبلاژ “دونگ یی” اظهار داشت: “دونگ یی” با وجود بازیگران و دوبلورها توانست جای خاصی در دل مخاطبان باز کند و من از این مسئله خیلی خوشحال هستم و جای تشکر ویژه ای از مدیر دوبلاژ از این مجموعه “زهره شکوفننده” دارد.
وی تصریح کرد: به غیر از چند نفر از دوبلورهای پیشکسوت، بقیه از جوانان بودند که با تلاش های شکوفنده و استعداد خودشان توانستند از عهده نقش برآیند.
والی زاده با بیان این مطلب که بعضی از دوبلورهای جوان با پایان یافتن کار این مجموعه کمی غمگین بودند، گفت: مجموعه “دونگ یی” فرصت خوبی برای جوانان در راستای پرورش و فراگیری تکنیک های دوبله بود و با پایان یافتن کار دوبله این مجموعه آن ها کمی غصه دار بودند.
وی با اشاره به زحمات و صبوری مدیر دوبلاژ این مجموعه، اظهار داشت: انتخاب نزدیک به ۴۰ گوینده در “دونگ یی” صبوری خاصی را می طلبید که “زهره شکوفنده” مثل همیشه از عهده این کار به خوبی برآمد.
ولی زاده با اشاره به این مطلب که من با همه وجودم پشت میکروفون می روم، گفت: من با “شکوفنده” در دوبله آثار کره ای زیادی بوده ام و زمانی که پشت میکروفون می روم همه دغدغه ام گفتن نقش به نحوی خوب و مخاطب پسند است.
وی ادامه داد: دوبله فقط سینک گفتن نیست و برای جذب و زیبایی یک اثر سینمایی و یا یک مجموعه تلویزیونی به کار می رود.
این گوینده رادیو پیام با بیان این مطلب که نسل امروز خیلی باهوش است، اظهار داشت: نسل امروز بسیار با استعداد و باهوش هستند و در این حرفه اگر شکوفنده متوجه این مسئله می شد، آنها را دیعوت به کار می کرد تا به مرور دیگر خجالت نکشند.
وی ادامه داد: اگر جوانی مستعد و علاقمند باشد پیشکسوتان برای کمک به او از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و زهره شکوفنده یکی از کسانی بوده که چه در آثار دیگر و نیز در “دونگ یی” دست آنها را گرفته و کمکشان کرده است./ص


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Samira:

    عاشقانه کارهاى خانوم شکوفنده رو دوست دارم،و ایشان باعث ایجاد علاقه من به این هنر شدند.حالا میخواهم بدانم ایشان کلاس اموزشى دارند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.