زوایای هنری رشته مهندسی را ببینید

عکس > عکاسی
دانشکده مهندسی دانشگاه کمبریج مسابقه عکاسی را برگزار کرد که در آن دانشجویان باید تصاویری از تحقیقات و ابداعات خود را در آن شرکت می‌دادند.

  1. رتبه اول

    تصویر نقش‌های ماده خشک‌شده بر روی سطح شیشه‌ای در مطالعات مرتبط با چاپ جوهر‌افشان

  2. آتش سبز

    آتش سبز ذغال سنگ

  3. رتبه دوم

    تصاویر رایانه‌ای از اسکن‌های CT از سر انسان

  4. شبیه‌سازی در مقیاس نانو

    شبیه‌سازی الگوی تشعشعات رشته‌ای از نانولوله‌های کربنی که توسط لیزر نوردهی شده‌اند

  5. الکتروریسندگی

    مواد رشته‌مانندی متشکل از نانوفیبرها در هم تنیده شده‌اند

  6. شکستگی

    تصویری از ستون‌های پلیمری میکرونی که در فرایند لیتوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد

  7. فراکتال‌ها

    تصویری از الگوی انشعاب‌های فرکتال‌ها

برنده نهایی این رقابت تصویری از طرح‌های روی اسلاید شیشه‌ای و برنده رتبه دوم تصویری رایانه‌ای از یک CT اسکن است. صدها عکس در این رقابت حضور یافتند تا مشارکت حیاتی رشته مهندسی را در زندگی انسان‌ها به نمایش بگذارند.

این رقابت در حدود ۹ سال پیش آغاز به کار کرد و ابتدا در حد یک سرگرمی به حساب می‌رفت،‌اما اکنون رنگی جدی‌تر به خود گرفته و نقشی قدرتمند در ایجاد ارتباط بصری میان مهندسی و هیجان مطالعه در حوضه‌ای رو به گسترش به دست آورده است. در پس هریک از تصاویری که در این رقابت شرکت داده شده‌اند،‌داستانی جالب متعلق به یک پروژه تحقیقاتی قرار گرفته است.

این تصاویر دریچه‌هایی به سوی تحقیقاتی جدید و پیشتاز در زمینه‌های بسیار متعدد،‌از چسبنده‌های جدید گرفته تا تکنیک‌های چاپ جوهر‌افشان و ساخت نسوج قابل پیوند بدن انسان، به شمار می روند. موضوعاتی که از آنها عکاسی شده از ابعاد متفاوتی برخوردار هستند،‌از یک تک اتم گرفته تا بزرگترین سازه‌های جهان را می‌توان در این رقابت عکاسی به چشم دید.

تصویر برنده در این رقابت، تصویری است که در مرکز مطالعات Inkjet به ثبت رسیده و نشان‌دهنده ترک‌ها و خشک‌شدگی ماده AKD بر روی اسلاید شیشه‌ای است. مطالعات برندگان رتبه اول این رقابت منجر به ایجاد نسل جدیدی از تکنیک‌های چاپ جوهر‌افشان که در تشخیص‌های طبی و تکنولوژی “لابراتوار بر روی تراشه” کاربردی خواهند بود می‌شود و می‌تواند تشخیص زود‌هنگام بیماری‌هایی که جان انسان‌ها را تهدید می‌کنند را سرعت بخشند.

رتبه دوم این رقابت به تصویری رایانه‌ای از CT اسکن سر یک انسان اختصاص پیدا کرد. این تصویر بیانگر بیش از ۱۰ سال مطالعه بر روی تکنیک‌های جدید محاسبه ضخامت جمجمه بوده و ابزاری جدید برای بررسی بالینی آسیب‌های ناشی از شکستگی خواهد بود.

بر اساس گزارش دیلی میل، رتبه سوم این رقابت عکسی بود که از ساختار چسبنده‌ای که توانایی مشابه توانایی مارمولک در چسبیدن به سطوح صیقلی را شبیه‌سازی کرده بود، به ثبت رسیده است. جایزه برندگان نهایی این رقابت مجموعه‌ای از تجهیزات پیشرفته عکاسی بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.