زورمداران عامل بحران اقتصادی غرب هستند

رییس جمهور در دیداراعضای اتحادیه راه اسلام آلمان:

جام جم آنلاین: رییس جمهوربه بحران اقتصادی در غرب اشاره کرد و اظهار داشت: روشن است که این بحران در اثر عملکرد زورمداران و سرمایه اندوزان به وجود آمده و مردم عادی نقشی در ایجاد آن نداشته اند اما امروز کسانی که خود عامل پیدایش این بحران بوده، ادعای مدیریت آن را دارند و برای این کار به جای آنکه به سراغ ثروت اندوزان رفته و سرمایه و ثروتی را که آنان از مردم به یغما برده اند را به صاحبانش بازگردانند، باز دست در جیب مردم کرده و می خواهند با تحمیل فشار بر مردم، بحران اقتصادی را مدیریت کنند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای اتحادیه راه اسلام از کشور آلمان با طرح این سوال که آیا انسانها واقعا با یکدیگر تفاوت دارند و آیا این تفاوتها اصالت داشته و مایه اختلافات و درگیری های امروز در جهان همین اختلافات است؟ گفت: پاسخ به این سوالها راه آینده بشریت را مشخص و روشن خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه رسیدن جوامع و انسانها به سعادت و رفع ریشه ای مشکلات بشریت در این است که مدیریت جهان بر عهده کسی قرار گیرد که وجودش مملو از محبت و عدالت باشد، گفت: تلاش برای حاکمیت چنین فردی به عنوان آرزوی واحد همه انسان ها، بهترین نقطه برای همکاری مشترک بین ملت هاست و بی تردید اگر همه دست در دست هم برای رسیدن به چنین روزی تلاش کنیم، هیچ عاملی مانع عزم و اراده ملت ها نبوده و همه سلاح ها و بمب ها در مقابل خواست بشر از کار خواهند افتاد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه حقیقت انسانی بشر از حقوق برابر برخوردار است، اظهار داشت: تمایلات فردی، زیاده خواهی ها، خودبرتربینی ها و توسعه طلبی های ناشی از ویژگی های تبعی عارض شده بر انسان است که مشکلات و درگیری های حاکم بر جهان امروز را پدید آورده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ موضوع و مخلوقی در جهان مهمتر از انسان نیست، تصریح کرد: خداوند همه عالم را برای انسان و انسان را برای خود خلق کرد و همه صفات خود را در وجود او به ودیعه نهاد تا به جایی برسد که بتواند آیینه تمام نمای خالق خود باشد.

وی با تاکید بر اینکه راه همه پیامبران یکی است و اختلافات امروز بین پیروان مذاهب ارتباطی به آموزه های پیامبران ندارد، تصریح کرد: علت اختلافات و درگیری های امروز در دو عامل خلاصه می شود که اول قدرت طلبی و خودخواهی کسانی است که سعی می کنند با ایجاد فاصله، زیاده خواهی های خود را ارضا کنند و دوم غفلت عمومی از حقیقت انسانی است که شیطان نیز تلاش دارد همین غفلت را تشدید کند چرا که تا کسی غافل از حقیقت خود نباشد، دروغ نمی گوید، ظلم نمی کند و حقوق دیگران را تضییع نخواهد کرد.

احمدی نژاد اضافه کرد: عامل اول که همان سرمایه سالاران و قدرت طلبان فاقد صلاحیت حاکم بر جهان امروز هستند، سعی دارند دائما بر غفلت انسانها دامن بزنند تا زمینه و بستر تداوم سلطه اشان بر جهان تداوم یابد ولی اگر انسان ها از خواب غفلت بیدار شده و به حقیقت وجودی خود بازگردند دیگر فاصله ای بین آنها نمی ماند که مایه سوءاستفاده قدرت طلبان شود.

رییس جمهور تصریح کرد: بر اساس یک نظام ظالمانه سیستماتیک، دولت آمریکا سالهاست که به طور دائمی کسری بودجه خود را از جیب سایر ملت ها جبران کرده و این کسری بودجه را به دیگران منتقل می کند و از سال ۱۹۷۳ سالیانه به طور متوسط ۱۶۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه خود را به اقتصاد جهانی تحمیل می کند که تا به حال رقم آن از ۳۲ هزار میلیارد دلار گذشته است، بدیهی است با چنین شرایطی باید هم، بیش از ۳ میلیارد نفر فقیر در جهان زندگی کنند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: احزاب و گروه های هوادار نظام سرمایه داری همه برای کسب قدرت تلاش می کنند نه برای انسانیت و در مقابل آنها نقطه اشتراک ما این خواهد بود که برای انسانیت کار کنیم تا حقوق همه انسان هایی که در تاریخ زیرپای خودخواهی ها له شده اند، فارغ از رنگ، زبان و نژاد تامین شود؛ فکر می کنم آن روز بسیار نزدیک است و یکی از نشانه های آن این است که ما از فاصله های دور و با فرهنگ و زبان متفاوت کنار یکدیگر نشسته و با هم از روی احترام، محبت و عشق سخن می گوییم.

رییس اتحادیه راه اسلام آلمان در ابتدای این دیدار در سخنانی هدف از سفر خود و همراهانش به ایران را آشنایی دقیق با واقعیات جامعه اسلامی ایران از نزدیک عنوان کرد و گفت: افکار عمومی جهانی به ویژه اروپا متاثر از فضاسازی های رسانه های صهیونیستی است که سعی دارند چهره ای مخدوش از ایران ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش جریان ها و رسانه های وابسته به صهیونیست ها برای القای احساسات ایران هراسی در عرصه بین المللی اظهار داشت: این رسانه ها عموما از نمایش واقعیات جامعه ایران خودداری می کنند و این در حالی است که آنچه در جمهوری اسلامی ایران جریان دارد، کاملا خلاف القائات رسانه های غربی است.

 

 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.