زورگیری با خودروهای امانتی!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

زورگیری با خودروهای امانتی!

پرشین خودرو: پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی و دستگیری باند زورگیرانی شد که با خودروهای امانتی اقوام و آشنایانشان اقدام به زورگیری از طعمه‌های خود می‌کردند.

به گزارش ممتازنیوز، اول مهر ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۵ آزادی به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته و سارقان پس از بستن دست، پا و دهان وی با نوارچسب، او را در بیابان‌های اطراف غرب تهران رها کرده‌اند.
با اعلام این گزارش پرونده مقدماتی با موضوع “زورگیری” تشکیل شد و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ۹:۳۰ شب ۳۱ شهریور، در میدان آزادی و به مقصد آریاشهر سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس سفیدرنگ با سه سرنشین شدم؛ به محض سوار شدن، سرنشین صندلی عقب با تهدید چاقو و با کمک سرنشین صندلی شاگرد راننده مرا به زیر صندلی برده و اقدام به گرفتن کلیه وجوه نقد، گوشی تلفن همراه، کارت‌های عابربانک و ساعت مچی کردند.
وی در ادامه اظهاراتش به کاراگاهان گفت: سارقان خشونت بسیار بالایی از خود نشان می‌دادند و به همین علت، بدون هیچگونه مقاومتی مجبور به ارائه رمز عابر بانک شدم و آنها نیز در کمتر از ۲۴ ساعت کلیه وجوه نقد داخل حساب‌ها (نزدیک به چهار میلیون تومان) را برداشت کردند.
به گزارش تسنیم، شاکی پرونده در خصوص نحوه رها شدن خود از دست سارقان به کارآگاهان گفت: سارقان پس از اطمینان از صحیح بودن رمز عابربانک‌ها مرا به بیابان‌های منطقه باغستان برده و پس از پیاده کردن من از داخل ماشین، اقدام به بستن دست، پا و دهانم با نوارچسب نموده و در همانجا و در تاریکی شب مرا رها کرده و از محل دور شدند.
با آغاز رسیدگی به پرونده و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری قرار گرفته و سارقین پس از سرقت اقدام به بستن دست و پای آنها با نوارچسب کرده بودند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه از سارقین زورگیر با استفاده از انواع خودروهای پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پراید اقدام به زورگیری در مناطق غرب تهران و بویژه در محدوده میدان آزادی می‌کنند.
در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در خصوص عابر بانک‌های تعدادی از شکات و بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌ها، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مراکز خرید در سطح شهر تهران شده و با مراجعه به این مراکز و انجام دیگر اقدامات پلیسی، نهایتا یکی از اعضای گروه به نام “عارف. د” (۲۳ ساله) مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی عارف به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه که در تمامی سرقت‌ها حضور داشت، کارآگاهان اقدام به شناسایی محل سکونت وی در منطقه شهریار – شهرک مخابرات کرده و به منظور شناسایی دیگر اعضای گروه او را تحت مراقبت‌های پلیسی قرار دادند.
با انجام اقدامات پلیسی، دیگر اعضای گروه به نام‌های “مهدی. ب” (۲۸ ساله)، “مصطفی. ت” (۲۴ سال)، “مختار. م” (۱۸ ساله) و “میلاد. ق” (۱۸ ساله)، “حسن. ر” (۲۴ ساله) شناسایی و مخفیگاه‌های همگی آنها در شهرک مخابرات مورد شناسایی قرار گرفت.
پس از شناسایی اعضای گروه، کلیه اعضای آن در چند عملیات همزمان در ساعت ۵ بامداد، در مخفیگاهشان دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند.
با توجه به وقوع سرقت‌ها با انواع خودروهای سواری، کارآگاهان در تحقیقات از متهمان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه با مراجعه به اعضای خانواده، دوستان خانوادگی و بعضا بستگان، اقدام به امانت گرفتن خودرو نموده و پس از انجام چندین فقره سرقت، خودروها را به صاحبان آنها باز می گردانند.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غرب تهران و شناسایی متهمان توسط تعدادی از مالباختگان، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید، سرقت، زورگیری و…. قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.