زور الشرطه و استقلال به هم نرسید/ صعود به هفته پایانی کشیده شد

مصاف الشرطه عراق و استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت تا تکلیف صعود کننده جدول گروه A رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به هفته آخر کشیده شود.

نیمه نخست

بازی در اوایل نیمه اول متعادل پیش رفت و دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند.

اولین و جدی ترین موقعیت توسط تیم الشرطه عراق رقم خورد. ضربه سر فیاض در دقیقه ۹ از روی نقطه کرنر، واکنش سید حسین حسینی را به همراه داشت تا بازی با تساوی بدون گل پیش برود.

در ادامه بازیکنان استقلال مقداری پیش رفتند تا به سمت دروازه الشرطه حمله کنند اما تعلل مهاجمان مانع ایجاد موقعیت برای آبی پوشان شد.

پس از جلو آمدن استقلال، باز هم الشرطه روی دروازه استقلال موقعیت ایجاد کرد و شوت فیاض در دقیقه ۱۵، با واکنش سید حسین حسینی همراه بود و در نهایت مدافعان آبی پوش، توپ را از منطقه خطر خارج کردند.

با گذشت زمان، الشرطه توپ و میدان را بیشتر در اختیار گرفت و توانست موقعیت های بیشتری خلق کند. مزهر بازیکن تیم الشرطه عراق در دقیقه ۲۴ با حضور در محوطه جریمه استقلال، شوتی روانه دروازه کرد که با اختلاف از از بالای دروازه به بیرون رفت.

الشرطه عراق در دقیقه ۲۶ به گل رسید. در ادامه حملات الشرطه، فیاض روی یک ضربه کرنر و با یک ضربه سر موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود تیم عراقی پیش برود.

پس از گلی که استقلال دریافت کرد، آبی پوشان سعی داشتند با جلو کشیدن به سمت محوطه جریمه حریف، موقعیت هایی را ایجاد کنند اما باز هم استقلال نتوانست فرصتی را برای خود به وجود بیاورد و این تیم الشرطه عراق بود که حاکم بر بازی بود و توانست پس از گل دوم دوباره روی دروازه استقلال موقعیت ایجاد کند.

در دقیقه ۳۳ شوت فیاض در پشت محوطه جریمه استقلال، با برخورد به تیر دروازه به شکلی خطرناک از بالای دروازه آبی پوشان به بیرون رفت.

اولین موقعیت استقلال در دقیقه ۳۵ رقم خورد. آبی پوشان با حمله به سوی محوطه جریمه الشرطه صاحب موقعیت شدند و پاس غفوری پشت محوطه جریمه حریف عراقی، شوت آرش رضاوند را به همراه داشت که این توپ با اختلافی کم از کنار دروازه الشرطه به بیرون رفت.

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل بیشتر، نتیجه ای نداشت تا این بازی در نیمه اول با برتری یک بر صفر الشرطه عراق به پایان برسد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، شرایط برای استقلال بهتر پیش رفت و توانست توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه حریف داشته باشد.

در دقیقه ۵۲، استقلال با ارسال آرش رضاوند از سمت راست محوطه جریمه الشرطه، صاحب موقعیت شد اما مهاجمان استقلال نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و در ادامه تلاش میلیچ به یک کرنر برای شاگردان نامجومطلق ختم شد.

مهدی قایدی در دقیقه ۵۷، روی یک حرکتی ترکیبی عالی، به محوطه جریمه الشرطه راه پیدا کرد و شوت محکم این بازیکن واکنش دروازه بان حریف را به همراه داشت تا بازی همچنان با برتری یک گله حریف عراقی پیش برود.

استقلال پس از چند موقعیت نصفه و نیمه، بالاخره در دقیقه ۶۷ به گل رسید. فرشید اسماعیلی با حضور در محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه حریف کرد که دفع ناقص دروازه بان الشرطه را به همراه داشت اما مطهری موفق شد از دفع ناقص دروازه بان استفاده کند و گل تساوی بازی را به ثمر برساند.

بعد از این گل، استقلال به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفت و با حملات متعدد سعی در باز کردن دوباره دروازه داشت اما فرصت های آبی پوشان راه به جایی نبرد.

استقلال با وجود اینکه روی بازی مدیریت داشت اما نتوانست گل برتری را به ثمر برساند و همچنین الشرطه نیز در اواخر بازی نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دو تیم با کسب یک امتیاز زمین بازی را ترک کنند.

با این تساوی، استقلال ۲ و الشرطه عراق ۵ امتیازی شدند و جایگاهشان در جدول بی تغییر ماند. الشرطه دوم و استقلال، سوم هستند. به این ترتیب، تکلیف صعود کنندگان جدول گروه A به هفته آخر کشیده شد.

ترکیب الشرطه: احمد باسل، کرار عامر العباسی، سعد ناطق الناجی، علی فائز عطیه، مروان حسین (دقیقه ۶۲- جبار شاوکان)، مازن فیاض، محمد مزهر (دقیقه ۶۲-  جلال)، علی مهاوی، حسین خادم، سعد عبدالعامر و جاسم محمد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۵۸- ارسلان مطهری)، فرشید باقری (دقیقه ۴۶- علی کریمی)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.