زیارت امام حسین(ع) برابر با حج پیامبر خدا(ص)

۰۱م آذر ،

هرکه قبر حسین(ع) را زیارت کند با معرفت به حق او خدا گناهان قبل و آینده اش را بیامرزد.

به گزارش گروه ویژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، زیارت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) سبب بسیار شدن عمر است و زائر هر گامی که در آن راه بردارد با ثواب حجی برابر است و هرکه آن‌ حضرت (ع) را زیارت کند و عارف به حق او باشد (با معرفت به حضرت حسین(ع) زیارت کند ) گناهان قبل و آینده او آمرزیده می‌شود. 

امام محمد باقر (ع) فرموده‌اند: که یک نماز واجب در حرم حضرت با حجی برابر است و در تربت حضرت سیدالشهداء (ع) شفای هر مرض و دردی است. 

در همین زمینه امام موسی کاظم(ع) هم فرموده‌اند : هرکه قبر حسین(ع) را زیارت کند با معرفت به حق او خدا گناهان قبل و آینده اش را بیامرزد.

حضرت امام صادق(ع) هم با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) فرموده‌اند : روزی حضرت امام حسین (ع) بر روی پاهای رسول الله (ص) نشسته بود ، حضرت با او بازی می‌کرد و می‌خندانید. عایشه گفت: یا رسول الله(ص) چه بسیار این طفل را دوست داری، حضرت فرمودند:” وای بر تو چگونه او را دوست نداشته باشم در صورتی که این فرزند میوه دل من است و نور دیده من است و به درستی‌که امت من او را خواهند کشت. پس هرکه بعد از شهادت او ، او را زیارت کند حقتعالی برای او یک حج از حج‌های من بنویسد.” عایشه تعجب کردو  از روی تعجب گفت: که یک حج از حج‌های شما؟ حضرت فرمودند:” بلکه دو حج از حج‌های من.” باز او تعجب کرد، حضرت فرمودند:” بلکه سه و چهار حج و پیوسته:. او تعجب می‌کرد و حضرت بسیاره می‌کرد تا آنکه فرمود نود حج از حجهای من که با هر حجی عمره بوده باشد. 

پاسخ آنها که می‌گویند از حرم امام‌ حسین(ع) دوریم

شیخ مفید از یونس بن ظبیان روایت می‌کند که خدمت حضرت صادق(ع) عرضه داشتم، فدایت گردم ، من بسیاری از اوقات حسین (ع) را یاد می‌کنم ، در آن حال چه بگویم ؟! فرمودند:” سه مرتبه بگو صلی الله علیک یا اباعبدالله زیرا سلام شما از دور و نزدیک به ما می‌رسد.”

و باز حضرت فرمودند: “هرکه از قبر امام حسین (ع) دور باشد، بر پشت بام خانه خود رود و سر به سوی آسمان بردارد و سپس به جانب قبر آن‌ حضرت رو کند و بگوید: السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک و رحمه الله و برکاته ، خداوند زیارتی در نامه عملش ثبت فرماید که با حج و عمره برابر باشد و اگر در هر روز پنج مرتبه این کار را تکرار کند ، خداوند در هر مرتبه ثواب را به او عطا فرماید.”

این احادیث زیبا راه را بر ما آسان می‌کند، بنابراین هر جا که این مطلب را مطالعه می‌کنیم از سویدای دل سیدالشهدا(ع) را یاد کنیم و با سلامی به ساحت قدسی ایشان زائر کوی دوست شویم.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.