زیرساخت عامل اصلی توسعه دولت الکترونیک است

فروردین ۱۴۰۳

سازمان فناوری اطلاعات اقدام به ایجاد زیرساخت های لازم به منظور امکان برقراری ارتباط میان دستگاه های دولتی در بستر شبکه ملی اطلاعات نموده است.

مهندس علی اصغر انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه سا زمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت الکترونیک متشکل از لایه های متعددی است بیان داشت: با توجه به اینکه زیرساخت نقش اصلی و در عین حال کلیدی در توسعه و بهره برداری دولت الکترونیکی دارد، اصلی ترین هدفی که از ایجاد شبکه های ارتباطی میان دستگاه های اجرایی پیگیری می شود، برقراری ارتباط میان اجزای یک مجموعه در داخل و نیز امکان برقراری ارتباط با سایر دستگاه هاست.

وی به راه اندازی شبکه ملی سلامت در این زمینه توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه این شبکه به تأمین زیرساخت ارتباطی مورد نیاز میان مراکز بهداشتی، تشخیصی و درمانی سراسر کشور و برقراری ارتباط بین این مراکز می پردازد.

به گفته انصاری شبکه ملی گمرک پورتال سازمان ثبت احوال و شبکه ملی تبادل اطلاعات مالیاتی نیز از دیگر طرح هایی است که با تکیه بر شبکه ملی اطلاعات به عنوان پنجره واحد امکان برقراری ارتباط، تبادل اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی را فراهم می کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.