زکریا رازی به شبکه پویا می‌آید

جام جم آنلاین: زندگی محمد بن زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی و کاشف الکل در قالب یک اثر پویانمایی به روایت تصویر درآمده و قرار است امشب ساعت ۲۱ از شبکه پویا برای کودکان و نوجوانان پخش شود.

 به گزارش روابط عمومی سیما به نقل از مرکز پویانمایی صبا ، انیمیشن ۶۰ دقیقه ای «محمد بن زکریای رازی»به نویسندگی و کارگردانی فرشاد شفیعی و تهیه کنندگی مرکز صبا قرار است امشب ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش شود.

جواد ابراهیم خانی، که دستیار کارگردان و طراح شخصیت است،به مناسبت آماده به پخش بودن این انیمیشن از شبکه پویا درباره تکنیک این کار می گوید:« ما در این کار کاغذ و مداد را حذف کردیم، یعنی طراحی ها مستقیم در کامپیوتر انجام گرفت. تمام کارها را یک تیم ۵ نفره انجام داد. نکته دیگر، دقت به جزئیات در لباس ها و دکور است که به دلیل استفاده از کامپیوتر، این کار به سادگی قابل انجام بود.»

ابراهیم خانی می گوید:« فرشاد شفیعی، که نویسنده، کارگردان و مجری طرح این کار است، تمام کتاب هایی را که مربوط به زندگی این دانشمند بود، خواند. ما لباس ها و شخصیت ها و دکور را بر اساس تاریخ طراحی کردیم. نزدیک ۱۰۰ شخصیت در این انیمیشن می بینیم که چهره آنان بنا به زمان و سن تغییر می کند. از طرف دیگر در طول کار شخصیت ها تغییر لباس می دهند.

زکریای رازی در سال ۲۵۰ قمری به دنیا آمد و به اثر انجام آزمایشات شیمیایی بینایی خود را از دست داد.
نویسنده، کارگردان و مجری طرح انیمیشن«محمد بن زکریای رازی» فرشاد شفیعی و انیماتورهای آن جواد ابراهیم خانی، فرشاد شفیعی و ژیان دیباوردی هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.