زیان بانک های مرکزی جهان از افت نرخ طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نشریه بیزینس ویک ضمن اشاره به افت شدید قیمت طلا نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام کرد، بانک های مرکزی بزرگ جهان از افت قیمت طلا تاکنون بیش از ۵۴۵ میلیارد دلار زیان دیده اند

خبراقتصادی:به گزارش نشریه بیزینس ویک؛ بن برنانکه رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه جولای کمیته بانکداری سنا تاکید کرد، واقعا کسی نمی داند روند تحولات قیمت طلا چگونه است و من هم هیچ توجیه منطقی در این زمینه ندارم.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا اعلام کرد، بانک های مرکزی جهان که ۱۸ درصد کل ذخایر جهانی طلا را در اختیار دارند امسال ۳۵۰ تن طلا به ذخایر خود خواهند افزود که ارزش این میزان طلا بیش از ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود.

بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بیش از ۵۳۵ تن طلا خریداری کردند که این بالاترین رکورد از سال ۱۹۶۴ میلادی بوده است. روسیه بزرگترین خریدار طلا در جهان بوده و از زمان رشد فزاینده قیمت طلا در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی میزان ذخایر خود را ۲۰ درصد افزایش داده است. قیمت طلا از آن زمان تاکنون بیش از ۳۱ درصد کاهش داشته است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته که این میزان کاهش از سال ۱۹۸۱ میلادی بی سابقه بوده است.

این برای اولین بار در ۱۳ سال اخیر است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است. بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۸۴ تن طلا خریداری کرده اند که روسیه با ۱۷۱ تن رکورددار بوده است./طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.